MT 01-tråden

Såg att någon i tråden sålde en enkelsits.
Jag är intresserad av sadeln, beror förstås på vad du vill ha för den.

Tips på hur man snyggar till i plastträsket bak på hojen mottages tacksamt, diodljus och skylthållare mm.

Last edited:
Det finns ingen här som råkar ha den silverfärgade ringen som sitter längst bak på värmesköldarna att sälja. Ett litet missöde stillastående gjorde att min ena sprack :huvet

2926367 Såg att någon i tråden sålde en enkelsits.

Tips på hur man snyggar till i plastträsket bak på hojen mottages tacksamt, diodljus och skylthållare mm.
Inte direkt lagligt men jag gillar det, diodljus inga blinkers.. Kör nu med skylten brevid bakhjulet.. (högra bilden)

Last edited:
Såg att någon i tråden sålde en enkelsits.

Så här gjorde jag med bakändan:)

Bifogat

• DSC03089-resized.JPG
    DSC03089-resized.JPG
    14 KB · Visningar: 455
Är det någon som har köpt akra-slip on av yamaha? Vad fick ni pynta för dom?
Var köper man PCIII billigast?

Kommer ju att kosta en mindre förmögenhet att få hojen i "rätt" skick, men sen blir den ju :yoparty

2964860 Är det någon som har köpt akra-slip on av yamaha? Vad fick ni pynta för dom?
Var köper man PCIII billigast?

Kommer ju att kosta en mindre förmögenhet att få hojen i "rätt" skick, men sen blir den ju :yoparty
Köpte mitt steg-1 av en snubbe i England till bra pris, vet ej vad de kostar annars.. Jag gav ca 2700kr för PCIII på e-bay.de..

Hojen kom i onsdags KUUUUL
Bytte till Raask pipor idag fredag.
Nu låter den rätt, ( mycket och högt ) bör jag "modda luftburken" och hur gör jag då ?
Hade tidigare XT 660 X och det blev en stor skillnad då jag öppnade luftburken efter att jag bytt pipor, det gjorde lika mycket som bytet av pipor.

MVH Janne

Hur mycket låter det? Hade Sportster med "luft o buller" innan och det var OK för grannarna.
Funkar det att bara byta pipor utan någon annan åtgärd?
Vill inte tappa prestanda men behöver inte mer än standard heller.
Vill inte heller överhetta eller få andra problem.

/pap

Hur mycket låter det? Hade Sportster med "luft o buller" innan och det var OK för grannarna.
Funkar det att bara byta pipor utan någon annan åtgärd?
Vill inte tappa prestanda men behöver inte mer än standard heller.
Vill inte heller överhetta eller få andra problem.

/pap

Det låter kanon bra :tummenupp :tummenupp & det funkar utan att byta något annat o garantin gäller :tungan

Bara köp.....
:rolleyes:

ingen plas på mt:n det ska vara naket ..:tuttar .. Är du nöjd med din mt????

har du kört den i bänk?

Mvh Stenis:tummenupp

Last edited:
Två på MT-01???

Är det någon som här som kan svara på hur det är å åka två på en mt01a? jag står just i begrepp å byta ut min retta 02a mot en sådan, å det måste väll vara bra mkt bättre att åka bak på en sådan? :confused:

2989554 Är det någon som här som kan svara på hur det är å åka två på en mt01a? jag står just i begrepp å byta ut min retta 02a mot en sådan, å det måste väll vara bra mkt bättre att åka bak på en sådan? :confused:
Väldigt kort avstånd sadel/fotpinnar för passageraren.. Men det finns "fix" för detta!

Last edited:
Jo det ser ut att vara typ samma avstånd som på en retta..Men det går att sätta dit distanser alltså :) men om vi bortser från knävinkeln så är den alltså ok att åka bak på? Uppvärmningen av ändlyckten e de ju inget fel på iallafall :rolleyes: Jag var ute å provkörde mt01an för första gången igår, underbar motor :yoparty viserligen slö som fan om man jämför med r hoj, men å andra sidan så känns det som det räcker till ändå.

dämpare till mt01

Är det någon som vet vad acra kostar till mt01? Hur funkar det med passagerare med acra, med tanke på värmen å så? finns det något bättre, kanske billigare alternativ? Vill ju gärna att det ska väsnas lite, men inte för mkt...:yoparty

2989589 Jo det ser ut att vara typ samma avstånd som på en retta..Men det går att sätta dit distanser alltså :) men om vi bortser från knävinkeln så är den alltså ok att åka bak på? Uppvärmningen av ändlyckten e de ju inget fel på iallafall :rolleyes: Jag var ute å provkörde mt01an för första gången igår, underbar motor :yoparty viserligen slö som fan om man jämför med r hoj, men å andra sidan så känns det som det räcker till ändå.
Tyckte också den var lite slö i början, men med lite öppnare luft/avgas + PCIII och ett kugg mindre fram, så morrar den på bra..
Tog också ett par hundra mil innan den började kännas inkörd..

Tror acra + nya värmesköldar landar på runt 16.000:-

shit!! :gnissla Det va fan inte gratis!! går det inte å ta ut någon "insats" i orginaldämparen för att få den å låta mer? Låter ju knappt mer än en mt50 orginal....:rolleyes:

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back