MT 01-tråden

rastaman_lundel

motorskoj.tk
Gick med
4 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
2005, Yamaha MT-01
Klart seriöst!

Tänkte ut och åka i morgon eftermiddag om vädret tillåter. Nån som är sugen på en sväng? Blir väl runt Norrköping kan jag tro...

Vädret blev skit så hojen fick stå...

Hoppas på nya försök innan den ska gå i dvala.
Enda fördelen med vintern är ju att man får tid att plocka ner och bygga om. :tummenupp
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Vädret blev skit så hojen fick stå...

Hoppas på nya försök innan den ska gå i dvala.
Enda fördelen med vintern är ju att man får tid att plocka ner och bygga om. :tummenupp

Du skulle ha stuckit tidigare :) Vi fick en riktigt trevlig (men ganska kall...) tur upp till Oxelösund på två MT-01:eek:r på förmiddagen. Kom hem ganska precis när regnet började...:tummenupp
 

Sir Junior

Gubbräser
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Skåneland
Hoj
-19 Yamaha MT-10
Det gäller att ta varje tillfälle man får, att ta ut hojjen och nöjesputtra lite :) Blir tyvärr färre och färre tillfällen nu när den onda tiden närmar sig.

Har upptäckt att man får vara lite nättare på gasen nu när både väg och däck är kallare, vridmomentet gör sig påminnt :)
 

Gozoo

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2010
Ort
I stan
Hoj
Ingen än
Lite Noob-frågor....

Hej på er.

Funderar allvarligt på att bli återfallsknutte då jag nu passerat 40....hör väl till då?! :)

Skämt åsido, var ett bra tag sen man körde nu och jag har kikat runt lite och blivit sugen på en MT01. Jag har läst igenom forumet här ganska noga, men har en del frågor. Några kanske är lite "töntiga", hoppas på överseende med det...

1) Jag är mest ute efter att glida runt lite på landsvägar, kanske till nåt kul café ibland, eller till lite vänner mm men vill inte ha en customcykel. Långresor/semestrar är inte aktuellt däremot att någon gång ibland ha en passagerare.Vad tycker ni som äger, är denna ett bra val?

2) Den har bara sidostöd väl? De hojar jag haft innan har alla haft centralstöd, alltid litat lite mer på det....Funkar det bra med sidostödet eller? Kan man eftermontera centralstöd?

3) Den cykel jag anser (i min smak) är det främsta alternativet är en Speed Triple, vad tror ni om ägarkostnader, typ reservdelar, reparationer, service, kvalitet mm om man jämför dessa båda?

4) Utrustning.....Hade tidigare ett allväderställ, men aldrig riktigt gillat det....Skulle nog välja ett tvådelat skinnställ av något slag, men som inte skriker "bana" för mycket, typ ett som nästan kan misstas för vanliga kläder...nån som har nåt bra tips? Eller kanske bara på något bra ställe att handla? (Bor på Västkusten)

5) Vad tycker ni är den största fördelen resp. nackdelen med cykeln?

Andra synpunkter mottages tacksamt! :)
 

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Hej på er.

Funderar allvarligt på att bli återfallsknutte då jag nu passerat 40....hör väl till då?! :)

Skämt åsido, var ett bra tag sen man körde nu och jag har kikat runt lite och blivit sugen på en MT01. Jag har läst igenom forumet här ganska noga, men har en del frågor. Några kanske är lite "töntiga", hoppas på överseende med det...

1) Jag är mest ute efter att glida runt lite på landsvägar, kanske till nåt kul café ibland, eller till lite vänner mm men vill inte ha en customcykel. Långresor/semestrar är inte aktuellt däremot att någon gång ibland ha en passagerare.Vad tycker ni som äger, är denna ett bra val?

2) Den har bara sidostöd väl? De hojar jag haft innan har alla haft centralstöd, alltid litat lite mer på det....Funkar det bra med sidostödet eller? Kan man eftermontera centralstöd?

3) Den cykel jag anser (i min smak) är det främsta alternativet är en Speed Triple, vad tror ni om ägarkostnader, typ reservdelar, reparationer, service, kvalitet mm om man jämför dessa båda?

4) Utrustning.....Hade tidigare ett allväderställ, men aldrig riktigt gillat det....Skulle nog välja ett tvådelat skinnställ av något slag, men som inte skriker "bana" för mycket, typ ett som nästan kan misstas för vanliga kläder...nån som har nåt bra tips? Eller kanske bara på något bra ställe att handla? (Bor på Västkusten)

5) Vad tycker ni är den största fördelen resp. nackdelen med cykeln?

Andra synpunkter mottages tacksamt! :)
Hej!
Finns inga "töntiga" frågor. Är själv över 40 men dock ingen återfalls variant, kört hela tiden (från 350 ->400 -> 608 -> 750 -> 850 -> 660 -> 1100 och nu 1670)
1. :tummenupp. Bästa hojjen jag haft i detta avseende
2. :tummenupp Aldrig haft hojj med centralstöd :) litar mer på sidostöd.
3. :D Var nog mitt val oxå, eller en Buell. Blev dock dyrare i inköp och försäkring. reservdelar vet jag inte. Brukar alltid bli dyrt....
4.... Kör med Lindstrand STR och det passar mig bra. Så jag kan inte föreslå något i den stil du efterfrågar. Jacka enligt bild kanske...
5. :tummenupp MOTOR och chassi, :näsblod Liten tank (fast det börjar passa mig nu) och att den enligt många gör åt däck
 

Bifogat

  • phanter1_b.jpg
    phanter1_b.jpg
    60.9 KB · Visningar: 104
Last edited:

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Hej på er.

Funderar allvarligt på att bli återfallsknutte då jag nu passerat 40....hör väl till då?! :)

Skämt åsido, var ett bra tag sen man körde nu och jag har kikat runt lite och blivit sugen på en MT01. Jag har läst igenom forumet här ganska noga, men har en del frågor. Några kanske är lite "töntiga", hoppas på överseende med det...

1) Jag är mest ute efter att glida runt lite på landsvägar, kanske till nåt kul café ibland, eller till lite vänner mm men vill inte ha en customcykel. Långresor/semestrar är inte aktuellt däremot att någon gång ibland ha en passagerare.Vad tycker ni som äger, är denna ett bra val?

2) Den har bara sidostöd väl? De hojar jag haft innan har alla haft centralstöd, alltid litat lite mer på det....Funkar det bra med sidostödet eller? Kan man eftermontera centralstöd?

3) Den cykel jag anser (i min smak) är det främsta alternativet är en Speed Triple, vad tror ni om ägarkostnader, typ reservdelar, reparationer, service, kvalitet mm om man jämför dessa båda?

4) Utrustning.....Hade tidigare ett allväderställ, men aldrig riktigt gillat det....Skulle nog välja ett tvådelat skinnställ av något slag, men som inte skriker "bana" för mycket, typ ett som nästan kan misstas för vanliga kläder...nån som har nåt bra tips? Eller kanske bara på något bra ställe att handla? (Bor på Västkusten)

5) Vad tycker ni är den största fördelen resp. nackdelen med cykeln?

Andra synpunkter mottages tacksamt! :)

Mina 5 cent, inte som återfallsknutte utan som ständig hojåkare sedan 24 år tillbaka :):

1: Kunde inte bli bättre! MT-01:an är en hoj med lite glidarkaraktär, men som faktiskt går att åka undan rätt bra med när man vant sig vid dess egenheter. (Tyngden, motorbromsen, lågvarvsvridet)
Passagerare funkar utmärkt, även om sambon faktiskt klagat lite på vibrationerna ibland.

2: Hojen har inte som standard centralstöd, men det finns att köpa för eftermontage. Jag har personligen inte saknat det så ofta, använder depåstöd med bobbiner hemma och passar mig för var jag parkerar när jag är ute.

3: Speed Triplen är också en riktigt trevlig hoj, men i mina ögon inte direkt jämförbar med MT-01:an. S3:an är betydligt mera bushoj som inbjuder till lek på både lämpliga och olämpliga ställen...:rolleyes:
Jag antar att S3:an är aningen dyrare i drift, men har aldrig ägt någon så jag är inte säker.

4: Jag har själv precis köpt mig en uppsättning Lindstrands kläder, från att tidigare bara ha kört i skinn. Textilkläderna är betydligt smidigare i vardagen, även om skinnkläderna känns säkrare. Skall jag köra bana är det fortfarande skinnställ som gäller. Riktigt bra kläder för rimliga priser finns på www.louis.de och deras eget märke "Probiker".

5: Fördelar: MOTORN, ljudet med Akrapipor, utstrålningen, uppmärksamheten man får, bekväm, relativt billig i drift.
Nackdelar: Måste tanka var 20:de mil, tung att baxa runt på, lite svår att köra riktigt snabbt innan man vant sig, känslig för däcksval, ÄTER däck, både fram och bak...
 

Gozoo

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2010
Ort
I stan
Hoj
Ingen än
Stort tack för svar....

Att en cykel gör slut på däck beror väl oftare på ägaren än cykeln, även om jag kan inse att vikt/vrid kan påverka en del....

Kollade in ditt ställ också och inser att det ju hänt lite på allvädersfronten sen jag sålde mitt gamla...Får kanske tänka om...

Kommer säkert fler frågor! :)

EDIT: Läste precis det andra svaret också, stort tack även till dig.....är det så illa med däck? Är akra-pipor mer eller mindre ett måste, eller låter det hyfsat med original också?
 

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Stort tack för svar....

Att en cykel gör slut på däck beror väl oftare på ägaren än cykeln, även om jag kan inse att vikt/vrid kan påverka en del....

Kollade in ditt ställ också och inser att det ju hänt lite på allvädersfronten sen jag sålde mitt gamla...Får kanske tänka om...

Kommer säkert fler frågor! :)

EDIT: Läste precis det andra svaret också, stort tack även till dig.....är det så illa med däck? Är akra-pipor mer eller mindre ett måste, eller låter det hyfsat med original också?
Hej!
Ljudet är helt OK som original. Men mycket vill ha mer... Har nu moddat original piporna till riktigt bra ljud, ska dock pröva lite fler varianter. Har inte pengar till Acrapipor, över 16 stora hos Yamaha :huvet

Angående stället så kör jag inte riktigt med den variant som jag skickade med som bild. Jag har jacka som heter Grafitti och en byxa som liknar den på bilden nedan.

Angående däck, mina hojjar brukar slita däck (stånkor) Så denna twin sliter inte mycket mer

Mycket bra skrivet zopilote :tummenupp
 

Bifogat

  • lizard1_b.jpg
    lizard1_b.jpg
    55.3 KB · Visningar: 116
  • grafitti1_b.jpg
    grafitti1_b.jpg
    93.4 KB · Visningar: 110

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Stort tack för svar....

Att en cykel gör slut på däck beror väl oftare på ägaren än cykeln, även om jag kan inse att vikt/vrid kan påverka en del....

Kollade in ditt ställ också och inser att det ju hänt lite på allvädersfronten sen jag sålde mitt gamla...Får kanske tänka om...

Kommer säkert fler frågor! :)

EDIT: Läste precis det andra svaret också, stort tack även till dig.....är det så illa med däck? Är akra-pipor mer eller mindre ett måste, eller låter det hyfsat med original också?

Jo, visst beror det en hel del på föraren hur mycket däck det går åt, men MT-01:an har varit extrem på däckförbrukning trots att jag har kört den ungefär lika hårt som mina tidigare hojar... Orginal Metzeler Z4 höll ungefär 400 mil innan bakdäcket var slut. (mest landsväg, en bandag). Pilot road 2 håller betydligt bättre bak, men nu tuggar hojen i sig ett framdäck på 4-500 mil istället :rolleyes:
Nästa säsong skall jag prova nya Z8 och se om de funkar på bägge hjulen.

Om du inte har provkört en MT-01 ännu, rekommenderar jag dig absolut att ta en ORDENTLIG provkörning innan du bestämmer dig. Det är en ganska speciell hoj och alla gillar den inte. För min del var det kört när jag provkörde den vid premiären 2005: Jag var bara TVUNGEN att ha en sådan! Sen tog det tyvärr ett par år innan priserna kommit ner i rimliga nivåer och man kunde få en ny för 100' :mad:

Lycka till med hojplanerna iallafall :tummenupp
 

rastaman_lundel

motorskoj.tk
Gick med
4 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
2005, Yamaha MT-01
Hej på er.

Funderar allvarligt på att bli återfallsknutte då jag nu passerat 40....hör väl till då?! :)

Skämt åsido, var ett bra tag sen man körde nu och jag har kikat runt lite och blivit sugen på en MT01. Jag har läst igenom forumet här ganska noga, men har en del frågor. Några kanske är lite "töntiga", hoppas på överseende med det...

1) Jag är mest ute efter att glida runt lite på landsvägar, kanske till nåt kul café ibland, eller till lite vänner mm men vill inte ha en customcykel. Långresor/semestrar är inte aktuellt däremot att någon gång ibland ha en passagerare.Vad tycker ni som äger, är denna ett bra val?

2) Den har bara sidostöd väl? De hojar jag haft innan har alla haft centralstöd, alltid litat lite mer på det....Funkar det bra med sidostödet eller? Kan man eftermontera centralstöd?

3) Den cykel jag anser (i min smak) är det främsta alternativet är en Speed Triple, vad tror ni om ägarkostnader, typ reservdelar, reparationer, service, kvalitet mm om man jämför dessa båda?

4) Utrustning.....Hade tidigare ett allväderställ, men aldrig riktigt gillat det....Skulle nog välja ett tvådelat skinnställ av något slag, men som inte skriker "bana" för mycket, typ ett som nästan kan misstas för vanliga kläder...nån som har nåt bra tips? Eller kanske bara på något bra ställe att handla? (Bor på Västkusten)

5) Vad tycker ni är den största fördelen resp. nackdelen med cykeln?

Andra synpunkter mottages tacksamt! :)

Tjena Gozoo!

Tänkte bara flika in att jag kör med centralstöd på min och det fungerar lysande bra. Har även depåstöd i garaget men centralstödet är så smidigt så det blir oftast att jag använder det. Det är snyggt monterat och en som inte vet att det sitter där ser det oftast inte. Jag bifogar en länk till ett ställe på nätet som säljer det. (MT´n finns längst ner på sidan)
http://www.motohaus.com/acatalog/Yamaha_Centre_Stands.html

I övrigt kan jag bara hålla med Zopilote; det är en hoj full med karisma som passar till det mesta när man lärt känna den. När det gäller skjuts så säger frugan att hon sitter betydligt bättre på MT:n än på min gamla hoj (äldre sporthoj).

Däckslitage har jag inte märkt av så mycket och då kör jag sällan direkt ekonomiskt. Satte på Michelin Pilot Road 2 och dom ger både bra sidogrepp och verkar hålla riktigt bra. En fördel med dom är att dom innehåller två olika gummiblandningar: en hårdare mitt på däcket för att undvika att det blir platt, och en mjukare för att ger bra grepp vid nerlägg. Verkar passa MT´n som handsken.

Kan bara varmt rekommendera hojen i sin helhet om man anser att vikten inte stör. Är du lite kortare än genomsnittet så finns det mycket prisvärda sänkningskit som man utan problem monterar själv om man inte har tummen mitt i handen. :) Hojen är ju lite högre än många andra.

/Ludde
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hej på er.

Funderar allvarligt på att bli återfallsknutte då jag nu passerat 40....hör väl till då?! :)

Skämt åsido, var ett bra tag sen man körde nu och jag har kikat runt lite och blivit sugen på en MT01. Jag har läst igenom forumet här ganska noga, men har en del frågor. Några kanske är lite "töntiga", hoppas på överseende med det...

1) Jag är mest ute efter att glida runt lite på landsvägar, kanske till nåt kul café ibland, eller till lite vänner mm men vill inte ha en customcykel. Långresor/semestrar är inte aktuellt däremot att någon gång ibland ha en passagerare.Vad tycker ni som äger, är denna ett bra val?

2) Den har bara sidostöd väl? De hojar jag haft innan har alla haft centralstöd, alltid litat lite mer på det....Funkar det bra med sidostödet eller? Kan man eftermontera centralstöd?

3) Den cykel jag anser (i min smak) är det främsta alternativet är en Speed Triple, vad tror ni om ägarkostnader, typ reservdelar, reparationer, service, kvalitet mm om man jämför dessa båda?

4) Utrustning.....Hade tidigare ett allväderställ, men aldrig riktigt gillat det....Skulle nog välja ett tvådelat skinnställ av något slag, men som inte skriker "bana" för mycket, typ ett som nästan kan misstas för vanliga kläder...nån som har nåt bra tips? Eller kanske bara på något bra ställe att handla? (Bor på Västkusten)

5) Vad tycker ni är den största fördelen resp. nackdelen med cykeln?

Andra synpunkter mottages tacksamt! :)

Jag är väl återfallsknutte, hade ett uppehåll på 20 år innan jag köpte en Sportster 2004. Hade ungefär samma tanke som dig att jag egentligen inte ville ha en customhoj men ville ha en stor V-Twin. MT-01 såg perfekt ut så fort jag såg den men fick vänta till 2007 innan priserna gått ner så att det passade min plånbok.

1. Hojen passar bra till det mesta, är oftast ute någon timme eller en dag men gjorde en resa till Dolomiterna i norra Italien i somras med stort nöje. Hojen funkar bra både på autobahn och i alperna i dom snävaste hårnålarna. Kan dock knappast jämföras med en BMW för långtur.
Kör också SMC kurser på bana 1-2 ggr per år, skitkul.
Jag vill nog påstå att MT:n inte är så bra för passagerare, min andra hälft åkte med på Sportstern men vill inte åka på MT:n, sittställningen är för jobbig tycker hon och det gör även mina barn som inte är "hojfrälsta".

2. Sidostödet funkar väl men om man ska byta däck själv behöver man ju någon lyft. Har en "PackJack" för kedjesmörjning och tvätt som är enkel att använda, se http://www.packjack.ca. Det finns dock bättre liknande grejer.

3. Det främsta alternativet för mig vore en Ducati Monster 1100 men det får vänta tills jag tycker att MT:n är för tung att hantera.

4. Allvädersställ är mer praktiskt o bekvämt men med skinn "växer hornen". Jag har både och, använder det som passar humör och väder för dagen. Har handlat alla mina grejer på Sportdepån vid Stigs Center i Göteborg ifall du bor nära Götet. Liten o rörig butik men dom har bra grejer o personal o det går att göra bra priser.

5. Får hålla med övriga om att det är kombinationen av motor, chassi, vibrationer och ljud som ger hojen en unik karaktär. Effekten räcker till för mig, gillar vridet på låga varv, vägegenskaperna är kanon, bromsar o fjädring likaså.
Nackdelar: Hade önskat att det var drivrem istället för kedja. Vanliga fel som är helt onödiga är dåliga packboxar i framgaffel, dåligt styrlager och slirande koppling.

Däck har inte varit något problem för mig.
Kör på PR2 för 1:a gången, bakdäcket har precis passerat 1000 mil, framdäcket 900 och det är gott om mönster kvar. Däremot har hojen börjat att "dyka" in i kurvorna efter Italienresan, gissar att det beror på att framdäcket blivit "kantigt". Men så här långt har inga andra däck hållit för mig tidigare, är inne på 4:e paret nu, totalt 3500 mil.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
... Är akra-pipor mer eller mindre ett måste, eller låter det hyfsat med original också?

Hur mycket det ska låta är en smaksak, jag vill att det ska höras men vill inte bli osams med grannarna eller fastna i varje poliskontroll.
De alternativ som jag tycker är bäst är att antingen köpa begagnade Akra eller om man är händig modifiera originaldämparna. Andra fabrikat kostar minst lika mycket som ett par beg Akra så det är inget alternativ.

Akra med original insats är för tyst, utan instans för bullrigt.
Köpte begagnade Akra på eBay från UK (brukar ligga på 4-600 pund) och fick modifierade insatser från Ungern.
När jag kör med en kompis som har original dämpare så hör han inte sin egen MT, bara min :)

MC tillbehör är generellt mycket billigare i UK än någon annanstans.
Det finns en firma på Jersey som säljer nya grejer jättebilligt, se http://www.yamabits.co.uk/motorcycle-accessories/mt-series/mt-01.html.
 

Bernljung

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2010
Ort
Vimmerby
Hoj
2005 Yamaha MT-01, 1987 Yamaha TT 600 Motard
Skruvade ner hojen igår. Nu ska här rensas upp i ändan! Stålomspunna bromslangar, lite rejsigare belägg och nya blinkers runt om står oxå på vinterns att göra lista.
 

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Skruvade ner hojen igår. Nu ska här rensas upp i ändan! Stålomspunna bromslangar, lite rejsigare belägg och nya blinkers runt om står oxå på vinterns att göra lista.
Har tänkt lite på att rensa men har inte börjat något ännu, lägg upp lite bilder när du har börjat så man ser vad som kan göras. Lycka till

Köpt en ny backspegel, igen :D Man kunde vinkla den innåt så man slipper att se bakåt :D

EDIT: Spegel på plats men lite kvar att svarva
 

Bifogat

  • Street-Triple_Bar-End-Mirro.jpg
    Street-Triple_Bar-End-Mirro.jpg
    86.4 KB · Visningar: 143
  • mirror.jpg
    mirror.jpg
    79.5 KB · Visningar: 137
Last edited:

Bernljung

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2010
Ort
Vimmerby
Hoj
2005 Yamaha MT-01, 1987 Yamaha TT 600 Motard
Har tänkt lite på att rensa men har inte börjat något ännu, lägg upp lite bilder när du har börjat så man ser vad som kan göras. Lycka till

Köpt en ny backspegel, igen :D Man kunde vinkla den innåt så man slipper att se bakåt :D

Kan bli svårt med bilder då sambon flyttade ut för nån månad sen och tog allt i kameraväg med sig. Men jag ska se vad jag kan ordna.
 

Bernljung

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2010
Ort
Vimmerby
Hoj
2005 Yamaha MT-01, 1987 Yamaha TT 600 Motard
Inte roligt att höra. Bilder vore trevligt men berätta gärna hur du gjort/gör

Nja det är sånt som händer ibland inte så mycket att göra något åt. Nu får jag ju iaf leka i garaget hur mycket jag vill och lägga hur mycket pengar jag vill på hojen utan sura miner :p

Det som händer med hojen är iaf att stuprören runt ljuddämparna åker bort och iställer hamnar en smäcker kolfiberkåpa där istället. Fläkten under sadeln har försvunnit och kommer aldrig mer igen... Samt att hela "Haklappen" med nummerplåt och det försvinner. Det blir att knåpa ihop nåt fäste själv till nrplåt,bakljus och blinkers.
Jag var och köpte LED mini blinkers på en stort känt svenskt företag som börjar på BIL och slutar på TEMA. Kunde inte låta bli dom var ju sååå snygga. Så dom ska på runt om på hojen. I övrigt så ska dom hemmabyggda insatserna som tidigare ägare byggt och monterat in i mina SATOslipon ut därifrån så hojens sång verkligen hörs. Och så ska popnitarna bytas ut mot skruv på ljuddämparna så man kan montera dit insatserna på 5min igen vid eventuellt ljudgnäll på bandagar. Nytt styre är redan monterat och stålomspunna bromsslangar ska dit med "rejsigare" belägg. Service och allmänt putsande hör väl till varje vinter. Det är vad jag har att roa mig med tills våren kommer.
 

rastaman_lundel

motorskoj.tk
Gick med
4 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
2005, Yamaha MT-01
Rätt håll...

Jaha gubbar...det går åt rätt håll. Gräsmattan börjar synas och isen är borta framför garaget. Tyvärr är det bara januari men ändå... :)

Började året med en bra affär. Fick tag på Yamaha orginal kolfiberkåpor till ljuddämparna. För bara 490 spänn inklusive frakt!!!!

Äntligen ska Akra-piporna få se dagens ljus.
I övrigt har jag klätt om tanken med mattsvart folie så nu är alla blanklackade delar kolfiber eller mattsvarta.

Nån annan som håller på med nåt kul ??

/Ludde
 

Koltzman

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha MT-01 2005
Mc-mässan

Hej på er!

Trevligt att läsa om lite moddning å annat fix så här i "fel" årstid...
Våren får gärna komma på allvar vilken dag som helst...

Missade tyvärr möjligheten å gå på MC-mässan i Älvsjö pga en riktigt manlig förkylning och stor klenhet, men tänkte fråga om någon annan av er hittade något anmärkningsvärt å då speciellt för MT'n ?
Prylar, tillbehör, andra "måste-ha-grejer" :tummenupp

Ha det väl så länge!
/K
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top