MSN + webbkamera

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Hej,

Installerade en webbkamera på föräldrarnas dator. Den funkar fint när man startar upp den i dess eget program. Väl inne på msn vill den inte fungera och jag får upp meddelandet:

"Din konversation kan inte börja eftersom din kamera används eller så är den inte inkopplad. Se till att kameran är tillgänglig och försök igen.

Du har avbrutit din inbjudan att starta visar webbkamera."

Den används inte av något annat program. Win xp:s brandvägg o den andra brandväggen har jag prövat att koppla ur. Bredbandsleverantören är Chello, och de lär ju inte ha någon annan brandvägg.

Jag verkar gå bett här om ingen lyckas hjälpa mig. :gnissla

Bring it on! :tummenupp

Ahlstrom skrev:
Ingen som har ngn aning? :confused:

Hmmm, det låter skummt. Det medd får jag när jag har kamerans egna program igång i bakgrunden och kör igång kameran. Då klagar MSN på att den redan används..... jag skulle nog inte nöja mig med att stänga av kameran, utan även stänga programmet till kameran som du har igång vid klockan längst ner till höger.
Annars kan du gå in på tillverkarens hemsida och lokalisera din kamera, de brukar ha sk. FAQ där du kan hitta info om just ditt problem...
Good luck! :)

Joo jag tänkte på samma sak. Så jag prövade att avinstallera programmet för webkameran. Den ska ju fungera utan. Men än så vart det samma problem. Ska surfa in på tillverkarens sida och titta om jag kan hitta något användbart.

Tack! :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...