Msn startar i bakgrunden?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Tja alla
Jag kör msn messenger på min ena data. När jag startar min andra dator så loggas jag ut från den första. På den nystartade syns inte msn utan den ligger typ gömd, men om nån skickar ett meddelande så får jag upp det. Hur får jag bort att msn startar gömt med datan?

Du menar; verktyg-alternativ-allmänt? Är inte ibockad. Lite njure har man ju.. Problemet är att den verkar starta och logga in gömt..

BillS skrev:
Tja alla
Jag kör msn messenger på min ena data. När jag startar min andra dator så loggas jag ut från den första. På den nystartade syns inte msn utan den ligger typ gömd, men om nån skickar ett meddelande så får jag upp det. Hur får jag bort att msn startar gömt med datan?

Avinstallera skiten.

kopiera in detta i RUN och tryck ENTER

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Är det enda sättet? Går det inte bara att fixa i registret eller nåt? Palla ominstallera.. Funtade ett tag på om det va microsofts .net kontogrejen..?

Har miranda samma smiley/bild/spel stöd och sånt? Körde trillian ett tag men fimpade det pga bild och ljudstöd inte funkade bra..

Har problem med min ena dator den loggar in själv på msn

Jäkla skitprogram har man nån gång angett att logga in utan lösenord så verkar det kört att få dit lösen igen

Det märkliga e att jag har inte ens angett logga in direkt heller

Verkar va nån miss från msn s sida

Jag hade samma problem.

Installerade en ny version av messenger men den gamla skrevs inte över utan låg kvar.

EDIT : Och om jag då startade datorn utan att logga in i messenger fick jag ändå upp rutan när någon skickade meddelande.

Så jag bytte ut outlook mot firebird för det visade sig vara just den som startade den gamla messenger i bakgrunden, även fast i alla inställningar överallt var ibockat att den inte ska autostarta.
:huvet
Har du fortfarande problem så kan du ju testa byta ut explorer mot mozilla eller liknande.

Last edited:
Nu har jag installerat mozilla firebird, hur får jag den att funka med hotmail? Outlook Express e ju skitenkelt, här vill de ju massa konstiga inställningar.

Hittade detta

"Vill slippa Messenger

Jag har avinstallerat Windows Messenger som medföljer Windows XP eftersom jag installerat MSN Messenger istället. Men jag har märkt att Windows Messenger inte alls är avinstallerat.

Genvägarna är borta och det är borttaget från alla menyer. Men startar jag aktivitetshanteraren så ser jag att programmet startar upp när man kommer in i Windows (MSMSGS.EXE). Där ligger den och kör i bakgrunden tills jag väljer att avsluta processen.

Programmet loggar även in mig automatiskt på mitt konto så att mina kontakter kan sig mig online, fastän jag själv inte ens vet om det, oavsett vilken användare jag har inloggad på datorn. MSN Messenger 6.1 som jag använder heter MSNMSGR.EXE i Aktivitetshanteraren. Om jag loggar in på den senare, kommer det upp en liten trevlig varningsruta att jag har utloggats från Windows Messenger eftersom jag loggade in på en annan plats.

Jag har försökt lite knep utan resultat och nu vet jag inte hur jag ska kunna få bukt med problemet."

Doktor PC svarar

Precis på samma sätt som Internet explorer installeras utan att användaren får något val, så ingår även Windows Messenger i en standardinstallation av Windows XP. Visserligen kan du ställa in så programmet inte startas automatiskt, men för att avinstallera det måste du göra lite specialåtgärder.

För att ställa in så programmet inte startas automatiskt gör så här:

Öppna Start – Program – Windows Messenger, öppna menyn Verktyg – Alternativ... Under fliken Inställningar tar du bort markeringen i rutan "Kör alltid det här programmet när Windows startar".

Om du vill avinstallera programmet gör du så här:

Leta upp filen SYSOC.INF (finns i den dolda mappen C:\WINDOWS\INF\) och öppna den i anteckningar genom att högerklicka på den och välja Redigera. Leta upp raden: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf, hide ,7 och ändra den till: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Om du sedan startar Kontrollpanelen – Lägg till eller ta bort program – Lägg till/ta bort Windows komponenter så har det tillkommit en möjlighet att avinstallera Windows Messenger.

Undra vad jag gör för fel. :huvet

Gjorde precis som detta

men det enda jag får upp i – Lägg till eller ta bort program – Lägg till/ta bort Windows komponenter
är -> se bilden HÄR

den var tidigare ibockad,
men att bocka av den löser inte problemet,

vill ha bort bort bort bort

Last edited:
Äsch, sånt är standardkrux i windows. Det får man leva med :gnissla

tjockisbulle skrev:
Undra vad jag gör för fel. :huvet

Gjorde precis som detta
Själv ändrade jag uppkopplingsinställningarna till Windows messenger så att det inte kan få kontakt med WWW.
Det var det enda som funkade för att det inte skulle logga på & ligga i bakgrunden & jobba... :gnissla :näsblod

Pyttemjuk... :rolleyes:

Själv öppnade jag win messenger och gick in på alternativ, konton och ändrade "logga in med det här kontot först" från ".NET Passport" till "kommunikationstjänst". Vette fan vad det påverkar men det verkar funka. Använder förövrigt MSN messenger ist för win messenger

//Jensa

Annars kan du (om du har XP) prova detta:
Start sen Kör, skriv in msconfig, gå in iunder Autostart-fliken, se om msn är ikryssat, kryssa av det isåfall.

Löst!

Jag gjorde som följer;
c:/program files/messenger/msmsgs.exe
Bytte namn till;
c:/program files/messenger/msmsgs_.exe

Problem solved :tummenupp

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm