Msn-problem

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Msn fungerar inte för mig, jag kan logga in. Men sen kan jag inte skriva till folk eller göra något. Efter ett tag loggas jag ut. Och försöker jag ändra status stå händer inget och det står att "Statusen går inte att ändras" och så loggas jag ut. Snälla behöver hjälp :huvet

Detta har hänt sen jag köpte router då jag har 2 datorer i huset nu.
Tacksam för svar! :Bugar

Antagligen tappar den kontakt med internet hela tiden, eller så är den något wajsing med anslutningen.
Kolla inställningar i routern.

Paradoxy skrev:
2111008 Antagligen tappar den kontakt med internet hela tiden, eller så är den något wajsing med anslutningen.
Kolla inställningar i routern.

Tack för tipset :tummenupp , men vill du vara vänlig att precisera dig då det är rätt många olika inställningar.

Alm skrev:
2111032 Tack för tipset :tummenupp , men vill du vara vänlig att precisera dig då det är rätt många olika inställningar.

Jag har ingen aning om vad som gäller för din router :tungan
Svårt att hjälpa över nätet :3freak

Alm skrev:
2110990 Msn fungerar inte för mig, jag kan logga in. Men sen kan jag inte skriva till folk eller göra något. Efter ett tag loggas jag ut. Och försöker jag ändra status stå händer inget och det står att "Statusen går inte att ändras" och så loggas jag ut. Snälla behöver hjälp :huvet

http://portforward.com/routers.htm

Klicka på din router
Klicka på MSN Messenger och följ instruktionerna

Om min Claes Ohlsson router inte finns där då? Får jag skylla mig själv för jag var så snål då? :argpådato

Alm skrev:
2112144 Om min Claes Ohlsson router inte finns där då? Får jag skylla mig själv för jag var så snål då? :argpådato
jepp .... eller kolla ett annat märke vilka portar det rör sig om .....

Kolla om din router stödjer upnp. Om den stödjer det kryssa i det i routerinställningarna, kolla sen i "lägg till/ta bort program" och "lägg till/ta bort windows komponenter", "nätverk" och lägg till upnp där också.

MSN använder sig gärna av detta.

Nu vet jag att den tappar kontakten med internet och då blir frågan givetivs. Hur fixar man det?

Last edited:
Alm skrev:
2116915 Nu vet jag att den tappar kontakten med internet och då blir frågan givetivs. Hur fixar man det?
Hade precis samma fenomen/problem med min förra internetleverantör. Små "dippar" stup i kvarten som gjorde att msn dog, surfningen dog, ftp dog, torrents dog etc mm osv. Höll på som faen med dem och tyckte att de skulle fixa skiten!
....nu har jag bytt leverantör från Halmstads stadsnät till Telia - och jag kör adsl. Nu funkar allting kanon!

Det du givetvis ska kolla är om internet "försvinner" pga din nya router. Koppla bort den och kör med enbart datorn i ditt nätverksurtag. Funkar det fint då har du något problem med routern. Strular det ändå så tar du kontakt och klagar hos din leverantör.

Om routern verkar vara boven så kolla upp så att du har en fräsch "firmware". I inställningarna på routern finns det någon "about"..någonting där du kan se versionsnummer. Jämför sedan med tillverkarens hemsida vad där finns att ladda hem. (Tillverkaren är INTE Classe!) Är du osäker så ta tillbaka den till Classe och berätta om problemen.

[EDIT: Kolla givetvis också upp så att alla nätverkskablar sitter fast ordentligt. Tryck in allting ordentligt.]

...Någon annan kanske har bättre tips på felsökning... :rolleyes:

Last edited:
kolla och se

Alm skrev:
2110990 Msn fungerar inte för mig, jag kan logga in. Men sen kan jag inte skriva till folk eller göra något. Efter ett tag loggas jag ut. Och försöker jag ändra status stå händer inget och det står att "Statusen går inte att ändras" och så loggas jag ut. Snälla behöver hjälp :huvet

Kanske det kan stå något med Auto-connect eller Always connect

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!