MS Vista

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Någon som snurrat igång det här än?

Jag har en skiva hemma som tydligen skall fungera bra, men jag har inte orkat installera det.

Är det värt besväret? Har någon testat?

Starstriker skrev:
2646217 Någon som snurrat igång det här än?

Jag har en skiva hemma som tydligen skall fungera bra, men jag har inte orkat installera det.

De flesta jag har hört prata om Vista rekomenderar företag att vänta till minst -08 innan de installerar vista... Lär nog vänta tills dess innan jag installerar det hemma oxå..

korvgubbe skrev:
2646232 De flesta jag har hört prata om Vista rekomenderar företag att vänta till minst -08 innan de installerar vista... Lär nog vänta tills dess innan jag installerar det hemma oxå..

Men jag är inget företag..... Jag har en skrotig dator som jag inte bryr mig så mycket om. Det står och faller inte med XP eller vista. Jag behöver inte snacka med andra system, nätverk etc etc. ingen stor grej att installera om allt om nåt skulle skita sig. Eller stor och stor. Det är ju lite stökigt, men jag förlorar iaf inte $$$$$ på ett ev stillestånd.

Undrar mest bara om det är värt besväret att installera om hela videvitten. Kanske enklast att köpa sig en hårddisk till och köra Vista på den för att se att allt funkar.....

Ingen som kör vista? Hoho?

körde det i lite över en vecka.. riktigt trevligt att jobba med, men tyvärr så var det vissa saker som inte ville funka för mig. Dels så kunde jag inte packa upp filer mellan olika diskar o sen funkade inte mitt usb-headset. Så nu sitter jag på xp igen.

Starstriker skrev:
2646217 Någon som snurrat igång det här än?

Installerade vista igår och kan säga att det ftf är en del buggar. Det blåskärmar vid vissa installationer (och jag som inte sett en blåskärm sen ME/98 tiden?!) och många program är inte kompatibla med vista om man inte kör dem i "kompabilitets läge", och det har ju sina nackdelar. Drivrutiner kan också vara svårt att hitta, och hittar du några är det till 99% en utvecklingsversion á la beta.
Kommer nog återgå till xp tills det att vista kommit ut ur babystadiet.

Starstriker skrev:
2646264 Men jag är inget företag..... Jag har en skrotig dator som jag inte bryr mig så mycket om. Det står och faller inte med XP eller vista. Jag behöver inte snacka med andra system, nätverk etc etc. ingen stor grej att installera om allt om nåt skulle skita sig.

Det främsta problemet är väl att väldigt många program man använder hemma inte är kompatibla med Vista. Typ fildelningsprogram, mediaspelare, codecs och annat...

Ok. Tack grabbar. Ni har sparat några timmar av min tid. Det får bli XP ett tag till :)

Starstriker skrev:
2646287 Ok. Tack grabbar. Ni har sparat några timmar av min tid. Det får bli XP ett tag till :)

Jag kör vista på en av mina hemmadatorer.

:tummenupp
Startmenyn med sin snabbsök
Att det inte är så segt som man kan tro
Navigering bland mappar är betydligt bättre
Att allt jag kör fungerar
(PartyPoker, uTorrent, Office, DVDDecrypter, WinRar etc)

:huvet
Lite småbuggar här o där, ex att mitt trådlösa
nät vägrar gå igång efter man haft datorn i sovläge
Att vissa program buggar ur om man inte kör dom
som admin. (Lätt fixat, men endå).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...