MS Vista

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är det någon som testat/testar?

Vad jag förstått är det en tidsbegränsad Beta som ligger ute nu. Vad händer när tiden går ut? måste jag köpa den då? Lär ju vara svårt att byta tillbaka till XP utan att formattera om hela skiten.

Kör idag en P4 3.4GHz, 6600GT-kort och 1 GB ram (snabb).
Karar jag mig med det eller behöver jag mer kräm?

Är det värt att byta? Hur lång är tidsbegränsningen?

Jag installerade beta 2 häromdan. Eftersom det fortfarande är för dåligt stöd för vista så tog det inte lång tid innan jag var tillbaka med XP MCE.

Vista känns aningen tungrott fortfarande, även om det har blivit bättre.

Vänta på en skarp version istället. Kommer väl nån gång första kvartalet 07.

Starstriker skrev:
2248789 Är det någon som testat/testar?

Vad jag förstått är det en tidsbegränsad Beta som ligger ute nu. Vad händer när tiden går ut? måste jag köpa den då? Lär ju vara svårt att byta tillbaka till XP utan att formattera om hela skiten.

Kör idag en P4 3.4GHz, 6600GT-kort och 1 GB ram (snabb).
Karar jag mig med det eller behöver jag mer kräm?

Är det värt att byta? Hur lång är tidsbegränsningen?
specsen för vista är tydligen 2gb ram och MINST 256mb grafikkort sen att det går slött iaf är en helt annan sak :lol

-Rosen- skrev:
2248836 specsen för vista är tydligen 2gb ram och MINST 256mb grafikkort sen att det går slött iaf är en helt annan sak :lol

Det flyter fina fisken på min dator trots att jag har en tidig betaversion :tomten

Har en Amd 3500+, 1Gb ram, 6800ultra.

Det är segt och swappar gärna till disk med 1GB ram. Lite bättre blev det när man stängde av glass och aero men inte tillräckligt. ´Jag gillar inte utforskaren heller något vidare. Dum och ful och inget intuitiv alls. Beter sig inkonsekvent också :mad:

Har man Creative ljudkort så kan man få problem att få igång ljudet. Det tog lite pill men nu har jag i alla fall 2 kanals ljud.

Loy skrev:
2249006 Det flyter fina fisken på min dator trots att jag har en tidig betaversion :tomten

Har en Amd 3500+, 1Gb ram, 6800ultra.
låter ju, ehh underbart :3freak :lol (fortfarande windows)

Loy skrev:
2252177 Kaxar dyy?

Har inte haft problem någon gång med XP!

Det har jag, jag har haft bekymmer med samtliga MS OS någon gång. Å andra sidan har jag haft problem med Mac OS 9 också som gärna ville krascha och ha sej. Linux ska vi inte prata om, vilket jävla OS att vara stenålders.

Blip skrev:
2256401 Det har jag, jag har haft bekymmer med samtliga MS OS någon gång. Å andra sidan har jag haft problem med Mac OS 9 också som gärna ville krascha och ha sej. Linux ska vi inte prata om, vilket jävla OS att vara stenålders.
vad har du haft problem med? det beror trots allt på disten/WM:en om det känns gammalt eller inte.

Problem med operativet (oavsett typ) brukar oftast vara relaterat till användaren och dess förmåga att dribbla runt i operativet utan att veta vad man gör och vilka effekter det får....... :argpådato

Hur många här inne kollar Microsofts HCL innan installation t ex?

Vista verkar vara mycket yta och lite substans vad jag har sett så långt. Installerade Beta 2 och har gormat runt lite med det under nå'n timme.
1 GB minne verkar för lite, segt som tusan och tuggar disk.
Hittar inga drivare till mitt Soundblaster Live, inget större problem
Hittar inga drivare till mitt 3com 3c905b som jag vill köra med
ATI-drivarna till mitt X800XL är lite knepiga, till exempel funkar inte tv-out fastän tvn kommer upp.
Med andra ord: Vänta på skarp version, Beta 2 är just Beta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...