MRE lock up

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Är det någon som vet om stålskivorna och friktionsskivorna är lika i
MREs lock up som orginal skivorna i Gixxern?

Brink eller någon annan som kör MRE?

Lockup:en monteras på tryckplattan, stålskivor o lameller är inte en del av den.
Använd samma grejer du kör med nu :tummenupp

Biker66 skrev:
Lockup:en monteras på tryckplattan, stålskivor o lameller är inte en del av den.
Använd samma grejer du kör med nu :tummenupp

Tack, de vet jag.

Jag kör med LU nu men vet inte om stålskivorna är lika som std, så att jag kan offra en att göra ett verktyg av.

Är paketet lika?

Jag kör med MRE's lock up, den som är till gamla GSX-R kopplingen med 4 M6'or o fjädrar, och jag använder standard stål/friktions skivorna...eller har jag fattat frågan helt fel?

andersbrink skrev:
Åk in till JULA i Västerås och köp en elektrisk mutterdragare http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=734024883&pf_id=SE-009002&dept_id=
Väl investerade penningar och du slipper göra ett specialverktyg.

Om jag inte redan demonterat topp och cyl så skulle jag tagit mutterknacken redan, men med de grejerna borta så vill ja inte gå på med knacken utan att hålla i innerkorgen.

Ett verktyg gör du på 6 min om du har en stålskiva, en gammal ringnyckel och en MIG.

Wibbe du har fattat...

Färnbo skrev:
Om jag inte redan demonterat topp och cyl så skulle jag tagit mutterknacken redan, men med de grejerna borta så vill ja inte gå på med knacken utan att hålla i innerkorgen.

Om du låter lamellerna sitta kvar och sen sätter tummen på tryckplattan kommer den loss på tre röda sekunder utan att varesig kopplingskorgen eller vevaxeln har rört sig nämvärt. Du är bara lite harig med den "nya" motorn. :hihi

Som tidigare sagts, lamellerna till en 86-92 gsxr är likadana, oberoende om det är en slider-, lockup- eller en vanlig koppling.

andersbrink skrev:
Om du låter lamellerna sitta kvar och sen sätter tummen på tryckplattan kommer den loss på tre röda sekunder utan att varesig kopplingskorgen eller vevaxeln har rört sig nämvärt. Du är bara lite harig med den "nya" motorn. :hihi

Som tidigare sagts, lamellerna till en 86-92 gsxr är likadana, oberoende om det är en slider-, lockup- eller en vanlig koppling.

Ja de gäller ju att var rädd om grejerna när de "bara" är 16-17 år gamla. :D

Fast förutom det så innefattar hela frågan att jag hade lite korstslutning i huvudet :huvet, vi får väl se när någon kommer på vad felet är..

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage