Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kolla med VV, direkct (tm)JaDeM skrev:e det nåt jag ska tänka på om jag tar in hoj från norge en gammal årsmodell -90
Kahobe skrev:Kolla med VV, direkct (tm)
Noreg är inget EU-land... Kan bli problem...
JaDeM skrev:e det nåt jag ska tänka på om jag tar in hoj från norge en gammal årsmodell -90

JaDeM skrev:va inne o läste på deras hemsida www.vv.se och där står bara att man ska kontakta tullverket för förtullning,,,nån som vet vad det kostar om det nu gör det o ta in från Icke-EU land?
AxlySM skrev:Vilket inte gäller på en hoj som är äldre än 6 månader OCH har gått mer än 600 mil.. Men visst, tullen och allt annat skall väl göras. Eller gäller det bara EU-länder, det där med 6 månader och 600 mil? Nyregistreringen borde väl gå på 1760 som för alla andra i alla fall. För övrigt står det fel i Bike's importguide, där det står ELLER istället för OCH.![]()

Kahobe skrev:
Noreg är inget EU-land har vi liksom försökt att förklara...
Det är mkt svårare om det är import från "icke EU-land"
Helt andra regler gäller...
EU använder sig av sk helfordonsgodkännade. Godkänd i ett EU-land = godkänd i alla. Kostnaden är då enbart mindre administrationsavgifter, ca 2K
Så icke med Noreg (Norge).
Kolla med tullen...Först!!...

SirCastic skrev:Använd sökfunktionen här på forumet, finns massor av information i ämnet...
Du skall inte bara betala tull utan även 25% moms, dessutom så rör det sig om nyregistrering från ett icke EU-land viket innebär en mängd problem och kostnader innan fordonet är i trafik.
JaDeM skrev:som sagt hojen är en årsmodell -90 och har defenitivt gått mer än 600 mil så det väl knappast moms på den ller???

JaDeM skrev:Nu va det så att när jag startade denna tråd så frågade jag vad man ska tänka på om man Importerar hoj från norge.
Men det stämmer ju inte riktigt då jag glömde o säga att den e Tyskreggad.Gäller då samma regler som om jag plockar den från Tyskland direkt??
AndersJohansson skrev:Är inte allting ruskigt dyrt i Nogre?![]()
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |