Mph till km/h på Speed Triple -05?

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Precis som rubriken antyder, hur i *^'**´? ändrar man så att displayen visar allt enligt metersystemet?
Nu kör jag med mph vilket funkar sådär men att räkna ut hur många miles / gallon jag kommer + allt det andra funkar inte utan att jag behöver stanna... :rolleyes: . Pratade med försäljaren som inte visste på rak arm utan var tvungen att prata med meken som inte kommer förrän på tisdag.

Tycker att jag har provat alla kombinationer jag kan komma på men inget funkar och självklart står det inget om detta i instruktionsboken... :huvet

Jag vill minnas att en lösning postades på TriumphRAT-forumet, kolla i SpeedTriple-avdelningen. Lösningen bestod i ngn knapptryckningskombination om jag minns rätt.

TM skrev:
Jag vill minnas att en lösning postades på TriumphRAT-forumet, kolla i SpeedTriple-avdelningen. Lösningen bestod i ngn knapptryckningskombination om jag minns rätt.
Will do so, återkommer med svar imorgon. Ska gå iväg nu och tjejen börjar se rastlös ut...... :rolleyes:

Infamous skrev:
Hur fick du den till MPH till att börja med? ... :öl :D
Jag fick den inte till det själv, den levererades så till mig av butiken... :mad:

Nicke skrev:
Från Triumphrat.net:
http://www.triumphrat.net/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=19312&forum=19

"With the ignition (but not the engine) on, press and hold down ALL 3 buttons for 4 seconds. At this point, the speedometer reading will start flashing a single digit number - usually 2. Using the scroll button, that number cycles between 1 and 3, with 1=kph, 2=mph and 3=mph as well. Pressing "set" sets the desired mode."

Få höra hur det gick sen!
Det ska provas imorgon, tack på förhand...... :tummenupp

Nicke skrev:
Från Triumphrat.net:
http://www.triumphrat.net/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=19312&forum=19

"With the ignition (but not the engine) on, press and hold down ALL 3 buttons for 4 seconds. At this point, the speedometer reading will start flashing a single digit number - usually 2. Using the scroll button, that number cycles between 1 and 3, with 1=kph, 2=mph and 3=mph as well. Pressing "set" sets the desired mode."

Få höra hur det gick sen!
Fungerade klockrent, tack för hjälpen. Nu slipper man tänka till varje gång man slänger ett öga på displayen.... :tummenupp

Låter bra - cool hoj förresten. Körde själv TT600 förut men nya Triplen är jäkligt ball!

Da Fris skrev:
Fungerade klockrent, tack för hjälpen. Nu slipper man tänka till varje gång man slänger ett öga på displayen.... :tummenupp

Lyckades ställa om min 02a till mph ett flertal gånger minns jag. Desto svårare att ställa tillbaka =) Men det är roligare att köra efter mph. Går fortare :)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år