Mp3-Spelarfråga

ZX-9R

Varför Knäskrapa?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja -96
Jag är sugen på att köpa en Mp3-spelare med hårddisk, men då jag lyssnar mycket på talböcker så undrar jag om någon här vet om det finns några som har möjlighet att fortsätta spela där man var senast, även mitt i en låt efter att ha tryckt på stop i mellan.
Är det någon på detta eminenta forum som vet något om detta?
Äpplet är mindre intressant då den saknar radio...
:musik

Allstå så att du kan fortsätta från stället du slutade fast du lyssnat på nåt annat emellan? Den featuren finns på Ipod ... men men :)

Det kallas "Resume"
Jag har en sån här & är nöjd (inte hdd utan flashminne 1gig):
dmp-silver.gif

Edit: Vänta lite!, helt nöjd är jag inte, Shuffel funktionen är inte bra!
Den väljer bara en låt & kör den, spelaren tar inte hänsyn om den låten redan har spelats innan alla låtar på spelaren har spelats,
Så vill inte jag ha det :4skrika

Last edited:
Gumpa skrev:
Det kallas "Resume"
Jag har en sån här & är nöjd (inte hdd utan flashminne 1gig):
dmp-silver.gif

Stämmer. Funktionen heter "resume" och det funkar automatiskt på Sandisk MP3-flash-spelare.

Jag har själv 256-meg-versionen (röda) och är mycket nöjd. Inga problem überhufudtaget.

Köpte min för 599kr på Siba. Billigt.

Zee skrev:
Stämmer. Funktionen heter "resume" och det funkar automatiskt på Sandisk MP3-flash-spelare.

Jag har själv 256-meg-versionen (röda) och är mycket nöjd. Inga problem überhufudtaget.

Jag har också m200:an, den röda :tummenupp

Bäst ljud i den prisklassen, tom bättre än vissa i 1000 kr och uppåt klassen.

Zee skrev:

Resume funkar inte på min, den j****n börjar mest där den vill. :huvet Jag har 512Mb varianten men jag tror jag måste uppgradera softwaren lite.

Åter till trådens ursprung, så tror väl att de flesta spelarna har en resumefunktion, skulle bli mkt förvånad om det inte fanns. Tror jag hade det t om på min bärbara CD från 1994 ngn gång.

ZX-9R skrev:
Äpplet är mindre intressant då den saknar radio...
:musik

Äpplet har podcasting! bättre radio får man leta efter, finns miljonstals radiokanaler/avsnitt att lyssna på, allt från sport, musik, lärande, teknisk, MotoGP, Formel 1 osv. osv. vem som helst kan göra och lyssna på en Podcast, helt underbart!

förövrigt är det dessutom inga problem med att pausa och starta en Audiobook med podden, dessa placeras t.o.m i en speciell kategori (smart döpt till Audiobook hehe), alltså inte bland Artists eller Album eller Genre!

second thoughts? *hoppas* :tummenupp

jag har en meizu E5 från www.jpb.se

den kan tillomed resumea efter att batteriet tatt slut.. så de e bara byta å sedan fortsätta

negativa e att den e lite stor, men de beror ju på att de e AA batterier i den, därför jag tog den.. sen tar de lite tid att vänja sig vid "scroll" hjulet, å de e lite svårt att använda det ibland med.. men då finns ju den braiga "fjärrkontrollen" :D

Verkar som om många spelare har den funktionen idag, det är ju bra.
Min 3 år gamla har inte den funktionen, och 128MB räcker inte långt.
Som inbiten Pc-användare så tar det ju emot att köpa ¨nått med "äpple" men, men...
Någon som har någon erfarenhet av Creative Zen Micro?

Sony kommer med lite nya spelare, A3000 på 20GB och A1000 på 6GB med bra batteritid.

sony_NW.jpg

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing