MP3-spelare

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Jag ska köpa en spelare och behöver hjälp att välja i denna djungel.

Vill ha en på ca 1-2 GB som man lätt får plats med i fickan och som är lätt att föra över filer till (Sony är därmed uteslutet p.g.a. Sonicstage).
Det viktigaste är bra ljud, jag behöver inte en massa finesser utan ska bara använda den till att lyssna på musik.

Några förslag?

Kan rekommendera iRiver E10, sen ska väl iAudio ha bra ljud.

iaudio har väl fått halvtaskiga betyg?

Iriver har jag bara hört och sett gott om. Har för mig att det bara är att dra och släpp, var så på deras äldre modeller.

Expert säljer annars en: Denver 2gb mp3 med FM-radio (ser ut som en ipod nano) för 499 eller 599kr..

Kan man bara dra och släppa filer till den via utforskaren eller måste man ha något annat program?

Man ska helst ha irivers program för att allt ska hamna i listor och så, men det funkar med dra - o - släpp med!

Iriver är en jättebra mp3spelare, gryyymt ljud!
Man använder iriverplus för att föra över musik.
Dock så har den hårddisk och inte flashminne, hårddisken är ömtåligare och inget jag rekommenderar för tex träning eller hojåka.

Creatives zen v plus är bra, kräver dock windows media player 10 för att föra över musik. Men det finns ju på typ alla datorer...

Vill du ha bra ljud så köp inget slimmat ex Ipod, basen exister knappt. Köpte Iriver IFP790 för några år sedan tillsammans med Porta Pro, har inte hört något bättre!

Kan man bara dra och släppa filer till den via utforskaren eller måste man ha något annat program?

Drag N Drop funkar bra med min Sony spelare!

Jag tankade hem ett litet progg på nån megabyte eller två och lade in i mp3an så nu funkar Drag N drop :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Kanske en iriver T10, den har iof bara 1gb men typ 50timmars speltid och stöttålig om jag inte mins fel.
Iriver borde du satsa på iaf, bland de bästa ljudet på marknaden och väldigt bra support. Har själv en U10

Har en ipod nano.. men jag köpte ett 4 megs minneskort till min walkman mobil (W810i) och kör all musik genom den.. den har man ju med sig överallt =)

Drag N Drop funkar bra med min Sony spelare!

Jag tankade hem ett litet progg på nån megabyte eller två och lade in i mp3an så nu funkar Drag N drop :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det funkar på vissa modeller men inte på alla och dessutom ska de sluta utveckla det programmet och i fortsättningen ska Sony bara kunna köra Sonicstage.

Har en ipod nano.. men jag köpte ett 4 megs minneskort till min walkman mobil (W810i) och kör all musik genom den.. den har man ju med sig överallt =)

Ja, en ny mobil med 3,5mm uttag är ju ett alternativ.

Last edited:

Ja, en ny mobil med 3,5mm uttag är ju ett alternativ.
Så tänkte jag med för någon vecka sen när jag köpte ny mobil,
innan har jag gått med både tegelstenen (Creative Zen Touch)
och en tjock V800 i fickan, lite jobbigt ibland :tungan

Köpte en W880i, jag var lite inne på en kameratelefon, men sen tänkte jag på att folk har sagt att SE har bra ljud och då slipper jag ju bära med mp3-spelaren.

3,5mm uttag finns i headsetet, men det är bara en liten grej med knapp och microfon som finns i slutet på dess kabel, inget störigt.
Man får ju längre sladd :)

Jag gillar personligen Creatives MuVo serie, dock ej nano versionen eftersom den kräver kabel för att kopplas till dator.

Fungerar som fickminne, behövs ingen Xtra kabel för att koppla till dator utan bara att lossa från batteriet o plugga in i en usb port.

Kräver inga drivisar.

Bra ljud, utan onödiga finesser.

Stryktålig

Mindre än en zippo tändare.

Utbytbara batteri.

Är en creative, och just muvo har de utvecklat ett par år, så den är testad o beprövad.

O priset är rätt :tummenupp
http://se.pricerunner.com/pl/11-683891/MP3-spelare/Creative-MuVo-V100-1GB-White-priser

Last edited:
Creative

Håller med ovanstående ....Köp en Creative....Riktigt bra Mp3-spelare till bra pris....bra ljud och det är inte särkilt ofta något fel på dem....:tummenupp Därimot skulle jag personligen köpa andra hörlurar än de som följer med...
Sen vill jag bara tala om att Iriver (vissa modeller) har s.k barnsjukdomar...men köper du bara inte en av de billigaste så är det nog inga problem....därimot grymt ljud i dem....:yoparty

Var faktiskt själv och köpte en MP3-spelare igår. Blev en iriver E10 efter en dels letande i div tester och annat.
Kanske inte världens snyggaste och smidigaste men fyller mina behov perfekt, 6GB hårddisk med runt 30tim speltid på batteriet. Grymt bra ljud med andra lurar, köpte ett par Creative-lurar med riktigt skönt ljud...t.o.m bra basljud.

Den här iriver S10 e ju annars smidig :D och helt svincool, 2GB, dock 10 tim speltid bara

Bifogat

• 4320068529142817121186_L.jpg
    4320068529142817121186_L.jpg
    99.2 KB · Visningar: 36
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...