Mp3-spelare funkar inte efter omformatering från Fat32 till Fat

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Apropå Fat32.. Jag skulle vara duktig o hjälpa en polare fixa hennes mp3spelare.. Efter byte av operativsystem på datan ville inte spelaren längre ta emot mp3or från datan.. Jag kollade i egenskaper på spelaren o la märke till att den va Fat32 och datan va Fat, så jag tänkte att det va felet. Så jag formaterade om den till Fat. Det gick fint att föra över mp3orna men spelaren vill inte spela den.. Antar att den inte klarar Fat och vill ha Fat32. Så hur får jag tillbaka Fat32 på spelaren? Syns som xtra hårddisk på datan. //B

BillS skrev:
Apropå Fat32.. Jag skulle vara duktig o hjälpa en polare fixa hennes mp3spelare.. Efter byte av operativsystem på datan ville inte spelaren längre ta emot mp3or från datan.. Jag kollade i egenskaper på spelaren o la märke till att den va Fat32 och datan va Fat, så jag tänkte att det va felet. Så jag formaterade om den till Fat. Det gick fint att föra över mp3orna men spelaren vill inte spela den.. Antar att den inte klarar Fat och vill ha Fat32. Så hur får jag tillbaka Fat32 på spelaren? Syns som xtra hårddisk på datan. //B
Vet inte vilket stenåldersoperativ du kör med (Win 3.11 ?? ) men jag tycker absolut du ska sluta upp med de där dumheterna och uppgradera dina diskar (i datorn!) till minst FAT32. Alternativt byta operativsystem och köra NTFS. :fatta!

Stoppa i spelaren i en MODERN datorn och formatera om enheten till FAT32.
:3freak

Hmmm.. Kanske va tvärtom då? Fat i spelaren o Fat32 i datan? Xp i burken.. Anyways vad göra? Hur formaterar jag om spelaren till Fat?

BillS skrev:
Hmmm.. Kanske va tvärtom då? Fat i spelaren o Fat32 i datan? Xp i burken.. Anyways vad göra? Hur formaterar jag om spelaren till Fat?
Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Datorhantering -> Diskhantering -> Högerklicka på enhet och välj formatera.

Annars brukar det finnas speciella verktyg för att fixa formatering/återställa mp3-spelare. De brukar oftast hittas på tillverkarens sida eller följa med i kartongen.

Fast det här är en konstig hong kongsk mp3 spelare.. Hittade inte ens den på tillverkarens hemsida.. Får prova det tidigare tipset iaf..

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN