mp3 på usbsticka

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har fått äran att göra en "förfest" skiva till en polares krog.
Sen kom han på att han ville ha den på en usbsticka i stället.
Då infann sig genast frågan, hur gör jag så att låtarna spelas upp i rätt ordning?
En skiva spelas ju i den ordningen låtarna ligger och det går ju inte att ändra om på själva skivan, visst, man kan ju köra någon randomfunktion på spelaren.

Men, på en usbsticka kan man ju välja sorteringsordning på lite olika sätt och då antar jag att inte låtarna spelas i den ordningen jag hade tänk.

Tacksam för tips på hur man gör en "låst" mp3 lista på på usbsticka!

skapa en playlist i valfritt program och spara playlisten i ett filformat. Det klarar de flesta som är bra.

Överkurs är att man lägger med programmet i portable version så personen i fråga kan starta programet på stickan med filerna i rätt ordning... Utan att installera något.

Både Winamp och foobar finns gratis att tanka ner i portable version.

Voila!

Alternativt döpa om dom till

001-Britney.mp3
002-Puffdaddy.mp3
003-xxx.mp3
etc

Men rickos är nog smidigare :D

Döpa om har jag ingen större lust med, är ca 300 låtar :näsblod

Programmet som jag hatar men använder pga ipod & iphone är ju itunes.
Skulle man kunna dra alla låtar man vill ha till stickan, sen göra en spellista av dom och sedan spara spellistan på usb, sen tvingar man den som ska spela upp det att klicka på spellistan?
Skulle det funka?

Drar ner winamp nu, men har inte använt den på flera år så man får väl kolla runt lite i menyerna så man hittar hur man gör igen.

Last edited:
Programmet som jag hatar men använder pga ipod & iphone är ju itunes.
Skulle man kunna dra alla låtar man vill ha till stickan, sen göra en spellista av dom och sedan spara spellistan på usb, sen tvingar man den som ska spela upp det att klicka på spellistan?
Skulle det funka?

Ja, det funkar. Vill du vara riktigt listig så gör du alla filer utom spellistan dolda, så länge personen i fråga har standardinställningar i utforskaren kommer då de dolda filerna inte synas.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park