MP3 när du åker?

PacMan skrev:
Jag kör också med The Plug ibland. Funkar hyfsat, men jag tycker det är svårt att få dom att sitta bra i öronen. MP3-spelaren hänger i axelbandet på ryggsäcken eller sitter med ett kardborreband runt en av hojens modeltypiska "dammsugarslangar", så att jag kan justera volym och byta låt. Funkar klockrent. :tummenupp

Zuljin: Känner igen det där. Det är nära på den värsta smärta jag har varit med om. :gnissla

det finns riktiga gummikluttar/granar att sätta på dom. då blir dom som en riktig öronpropp i gummi och inte i såntdär "engångs" stuk. funkar skitbra. har det när jag spelar trummor.

skulle vilja

SKulle vilja lyssna på musik men har alltid trott att det varit omöjligt... finns det någon som har bra tips på mp3spelare+lurar till ett ok pris??? Och var man kan hitta dem..... skall ju även funka att ha under hjälmen....

Tycker det är lite goldwingvarning på att lyssna på musik när man kör, kör man twin så njuter man av välljudet från motorn istället.

Jag kör med Koss - The Plug, men de fungerar inte så bra i min hjälm.. de isolerar bra, är billiga och har bra tryck men när hjälmen åker på så trycker min hjälm lurarna något och ljudet försvinner delvis. Har försökt alla vinklar, alla olika pluggar och försökt bygga om dem lite.. men det går inge bra, körde med dem trots det sneda ljudet till Norge, men det slutade med att jag fick otroligt ont i öronen istället eftersom de tryckte sig in i örat på fel sätt. :(

Ingen musik - bara hörselproppar som tar bort det värsta vindbruset. Ju lägre nivå för ovidkommande ljud, desto bättre kör man. Det räcker bra med att höra motorn.

Zuljin skrev:
Kör oxå med koss. underbara bortsett från när man tar av sig hjälmen och öronen hänger med :död

The plug finns i två utföranden också, den ena (vita) blev det så :näsblod men med den andra modellen så sticker dom inte ut från öronen alls.

69:an skrev:
Instämmer med föregående talare. :)

Har man lyssnat på vilken kanal som helst av P3/P4/Rix/NRJ/City/whatever en timma så har man tamefan hört alla låtar som spelas den veckan i svensk kommersiell och ickekommersiell radio... :6surkart
(Däremot finns faktiskt väldigt mycket intressant på P1, för den som vågar bejaka sina hjärnceller och prova. :) )
Precis...exakt varför inte radio går hem hos mig. Visst lyssnar man 1h så har man ju hört allt de senaste....men de ska ju vara bra oxå :)

Puhh....nää jag är nog lite för lat för att lyssna på P1, har liksom inte hjärnceller tillövers :fyllisar

Nickeluring skrev:
De här är guld och lite billigare än Shure med ungefär samma konstruktion:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=33563
Det gäller bara att vara försiktig när man drar på sig hjälmen. Hamnar de snett kan det göra rejält ont...

I stort sätt exakt sådana jag kör med... kanske beror på att dom följde med sony ericsson telefonen, och det sony lurar det där. Tycker dom är hur bra som helst.

PacMan skrev:
Jag kör också med The Plug ibland. Funkar hyfsat, men jag tycker det är svårt att få dom att sitta bra i öronen. MP3-spelaren hänger i axelbandet på ryggsäcken eller sitter med ett kardborreband runt en av hojens modeltypiska "dammsugarslangar", så att jag kan justera volym och byta låt. Funkar klockrent. :tummenupp

Zuljin: Känner igen det där. Det är nära på den värsta smärta jag har varit med om. :gnissla

The Plug har ju olika stora skumgummipluggar så det är bara att använda de som passar bäst till hjälmen/öronen. Balaclava eller buff för att hålla pluggar & öronen på plats när hjälmen åker av/på Annars känns det som om öronen skall slitas av.

Funkar för mig iaf.

tuppjuck skrev:
The Plug har ju olika stora skumgummipluggar så det är bara att använda de som passar bäst till hjälmen/öronen. Balaclava eller buff för att hålla pluggar & öronen på plats när hjälmen åker av/på Annars känns det som om öronen skall slitas av.

Funkar för mig iaf.
Jag kör med original lurarna till min iPod, funkar fin fint...har även skaffat min en iPod Nano nu så. Lite smidigare att ha i fickan än min gamla 40Gb som jag innan :)

Reen skrev:
SKulle vilja lyssna på musik men har alltid trott att det varit omöjligt... finns det någon som har bra tips på mp3spelare+lurar till ett ok pris??? Och var man kan hitta dem..... skall ju även funka att ha under hjälmen....

köpte mobil med mp3 så jag behöver inte min längre.

Skicka pm om du/någon är sugen, har lurar också!

Tänkte testa nästa säsong. Blir en hel del pendling mellan Halmstad och Göteborg. Blåser man E6 skulle ju lite musik pigga upp en del.

Ska jag köra aktivt eller kortare sträckor väljer jag endast hörselproppar dock.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis