MP unplugged

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ingen hemlighet men kul om de hade stått för vad de gjort för en gång skull. Men det faller väl på sin egen orimlighet.

Det har ju varit deras uttalade mål hela tiden, och när dom väl lyckas vill dom inte stå för det, för till och med dom inser hur korkat det är.

MP i ett nötskal,
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Vad är det egentligen för typ av självskadebeteende som gör att folk faktiskt röstar på MP?

Jag förstår ärligt talat inte. Även om man, på riktigt, är fullständigt övertygad om att jorden håller på och gå under i närtid p ga mänsklig påverkan förefaller det ändå orimligt. Är det möjligtvis en fråga om principer? Det kan jag respektera.

Jag respekterar däremot inte försöken att förvandla Sverige till ett utvecklingsland. Klimatnytta noll och intet.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Vad är det egentligen för typ av självskadebeteende som gör att folk faktiskt röstar på MP?

Jag förstår ärligt talat inte. Även om man, på riktigt, är fullständigt övertygad om att jorden håller på och gå under i närtid p ga mänsklig påverkan förefaller det ändå orimligt. Är det möjligtvis en fråga om principer? Det kan jag respektera.

Jag respekterar däremot inte försöken att förvandla Sverige till ett utvecklingsland. Klimatnytta noll och intet.
Läs igenom deras partiprogram och låtsas att du delar deras världsbeskrivning så kommer du förstå. Inte hålla med, men förstå. Det handlar om att vissa har en annan syn på världen och tron på andra lösningar än du.

Som det ser ut just nu är det under 4% av Svriges befolkning som delar MPs världsbild. Med lite tur är det så om sex veckor då också, and MP goes poof!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Som det ser ut just nu är det under 4% av Svriges befolkning som delar MPs världsbild. Med lite tur är det så om sex veckor då också, and MP goes poof!
Är beredd på att få se fulspel av hitintills okända proportioner. Svenska folket har visat att de/vi accepterar precis vad som.
Alas, demokratiska val finns att läsa om i de historieböcker som ligger i våra källare och därmed undgått revidering/censur.

En ny tid man velat slippa.
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Läs igenom deras partiprogram och låtsas att du delar deras världsbeskrivning så kommer du förstå. Inte hålla med, men förstå. Det handlar om att vissa har en annan syn på världen och tron på andra lösningar än du.

Som det ser ut just nu är det under 4% av Svriges befolkning som delar MPs världsbild. Med lite tur är det så om sex veckor då också, and MP goes poof!

Är införstådd med att inte alla delar mina egna politiska uppfattningar och det är helt OK. Med viss ödmjukhet tror jag mig ändå ha ett någorlunda öppet sinne och kan i någon mån sympatisera, eller åtminstone på grundläggande nivå förstå världsbilden hos egentligen alla riksdagspartier. Undantaget är MP. De väcker så många frågor och jag får inte alls ihop deras åsikter med verkligheten.

Så ja, jag borde läsa deras partiprogram. Det var en bra idé. Ska faktiskt bli intressant!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Så ja, jag borde läsa deras partiprogram. Det var en bra idé. Ska faktiskt bli intressant!
Det har jag gjort inför något tidigare val men jag är ok nu. Jag vill här inskärpa att jag aldrig någonsin övervägt att lägga en röst på dem, (om inte denna röst innehållit ord som, "schas, försvinn" och liknande).

Hanif Bali, (tror jag det var), exponerade därtill en del av deras motioner som var riktigt tokiga. Kanske inte i deras alternativa universum, får man anta.
 

FZR1000_2LA

Tekniknörd
Gick med
21 Jan 2017
Ort
Kungälv
Hoj
RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
Det har jag gjort inför något tidigare val men jag är ok nu. Jag vill här inskärpa att jag aldrig någonsin övervägt att lägga en röst på dem, (om inte denna röst innehållit ord som, "schas, försvinn" och liknande).

Hanif Bali, (tror jag det var), exponerade därtill en del av deras motioner som var riktigt tokiga. Kanske inte i deras alternativa universum, får man anta.
Som detta kanske ?
1660341659576.png

Så dumt att det nästan är troligt
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var väl en vänsterpartist som föreslog vinkraftverk på biltaken som laddade elbilen med fartvinden medans man körde, och tillade lite självsäkert "Kanske ingen annan har tänkt på det tidigare"?

Eller var det en äkta miljömupp?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Snart bara hälften mot spärren. Börjar folk inse MPs skuld i elförsörjningens problem? :fyllisar


Före valet låg stödet och pendlade mellan 2,5 och fyraprocent. På valdagen uppgick det till 5,1 procent och nu är det nere på 2,4 procent. Det är det sämsta stödet hittills för MP i Demoskops mätningar.

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Snart bara hälften mot spärren. Börjar folk inse MPs skuld i elförsörjningens problem? :fyllisar


Före valet låg stödet och pendlade mellan 2,5 och fyraprocent. På valdagen uppgick det till 5,1 procent och nu är det nere på 2,4 procent. Det är det sämsta stödet hittills för MP i Demoskops mätningar.

Tyvärr kommer en massa sossar rösta på dem ändå sedan.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Snart bara hälften mot spärren. Börjar folk inse MPs skuld i elförsörjningens problem? :fyllisar


Före valet låg stödet och pendlade mellan 2,5 och fyraprocent. På valdagen uppgick det till 5,1 procent och nu är det nere på 2,4 procent. Det är det sämsta stödet hittills för MP i Demoskops mätningar.

Jag har svårt att se det som det sämsta stödet. Ser bra ut, tycker jag.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top