MP: Lägg ner motorsport!

ziggesi

Ny medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Borås
Hoj
bobber
Alla som vill får bli medlem i ett parti och alla medlemmar får lämna in motioner. Finns nog muppar i alla partier. Men MP verkar dra till sig de riktiga tomtarna.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Inte mer dubbelmoral än att köra Etanolbil och åka på semester till Thailand.

Nä det är ju också dubbelmoral.

Fossila bränslen som olja är inget annat än några miljoner år ackumulerad solenergi.

Nu har vi gjort slut på väldigt mycket på ungefär 200 år. Att tro att man ska "ersätta" detta genom att dra ner på detta genom att ha tex en etanolbil är ju bara bullshit.

Ska man göra något år saken är det bara att stänga av strömmen, flytta till en koja i skogen och äta blåbär - mycket annat har vi inte kvar att leva av, kanske en och annan hare.

Peace! :)

/Fredde
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
En smula "dubbelmoral" kanske, ja. Men jag har dragit ner på mina bensinkrävande förlustelser till ett minimum, och tänker att mina få droppar i alla fall blir väl använda :tungan

Och jag har inga problem att se glädjeämnen i livet även om det skulle bli ett totalstopp för förbränningsmotorer.

Inget kommer gratis, och särskilt inte ren luft, giftfri mat och en frisk natur. Tror jag.
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Miljöpartiet

Jag röstar på MP. Är även medlem i partiet. Jag kan nog tänka mig att både dra ner rejält på min personliga användning av fossila bränslen och leva på ett mindre resurskrävande vis om det kan bidra till en hållbar framtid. Jag inser att jag inte både kan ha kakan och äta den. Trist men sant, tror jag.

/Lasse

Ser man på!....jag är inte ensam här....- jag är också medlem i MP och röstar såklart även på det enda partiet som för en vettig politik. Enligt min mening.....

Och.....jag är nog - kanske lite...liiite...liiiiite grand mer engagerad än att bara vara medlem och rösta.....liite...!
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
:rofl

Hahaha..

En motion om att intelligenstest och en grundläggande ekonomikurs krävs för att få rösträtt vore kanske mer lämpligt!

Det är nog snarare en anpassning till "det nya sverige"...

/Fredde

En smula "dubbelmoral" kanske, ja. Men jag har dragit ner på mina bensinkrävande förlustelser till ett minimum, och tänker att mina få droppar i alla fall blir väl använda :tungan

Och jag har inga problem att se glädjeämnen i livet även om det skulle bli ett totalstopp för förbränningsmotorer.

Inget kommer gratis, och särskilt inte ren luft, giftfri mat och en frisk natur.

Har du miljö-bil också? ;)

/Fredde
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag röstar på MP. Är även medlem i partiet. Jag kan nog tänka mig att både dra ner rejält på min personliga användning av fossila bränslen och leva på ett mindre resurskrävande vis om det kan bidra till en hållbar framtid. Jag inser att jag inte både kan ha kakan och äta den. Trist men sant, tror jag.

/Lasse

Du är en modig man :tummenupp

De har en del fanatiker i sitt parti, men. Om man tittar vad de gör på andra sidan Östersjön så är det tur att det finns några miljömuppar.
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ser man på!....jag är inte ensam här....- jag är också medlem i MP och röstar såklart även på det enda partiet som för en vettig politik. Enligt min mening.....

Och.....jag är nog - kanske lite...liiite...liiiiite grand mer engagerad än att bara vara medlem och rösta.....liite...!


Tillhör du också en av dem inom partiet som tycker att inflation och ränta borde avskaffas? :rofl

Eller för att dra pluggen ur kärnkraftverken imorrn, för "det löser sig"?

:glömdet

Jag har ännu aldrig hört en miljöpartist stå för något som är varken sunt, samhällsekonomiskt hållbart eller gällande miljöfrågor, genomförbart!

Du får gärna motbevisa mig, pliiiiiz
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ett annat kul exempel som ligger nära i tiden är Japan.
Tre st dog i kärnkraftverket och 15 000-20 000 i Tsunamin och detta av en jordbävning med runt 9 på R-skalan. Vad händer då? Ja då får miljömupparna i Tyskland mandat att stänga ner ett gäng kärnkraftverk samt minska bilproduktionen.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Ett annat kul exempel som ligger nära i tiden är Japan.
Tre st dog i kärnkraftverket och 15 000-20 000 i Tsunamin och detta av en jordbävning med runt 9 på R-skalan. Vad händer då? Ja då får miljömupparna i Tyskland mandat att stänga ner ett gäng kärnkraftverk samt minska bilproduktionen.



Mitt förra inlägg kommer från detta citatet:
Bygg ut kärnkraften och avveckla Centern.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett effektivt sätt minska miljöbelastningen på jordklotet är att minska antalet människor.
Tyvärr är detta emot våra "demokratiskt" valda politikers intresse. Det är ju så att ju fler människor de har bakom sig desto mer inflytande får politikern.
 

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Hyperstrada
Ett effektivt sätt minska miljöbelastningen på jordklotet är att minska antalet människor.
Tyvärr är detta emot våra "demokratiskt" valda politikers intresse. Det är ju så att ju fler människor de har bakom sig desto mer inflytande får politikern.

Å andra sidan handlar ju demokrati om att ha en relativ siffra bakom sig, när såg du senast ett valresultat som redovisades i absoluta termer? :va
Spelar ju inte särskilt stor roll ifall du har en miljon röster i ett samhälle med två miljoner invånare, eller två miljoner röster i ett samhälle med fyra miljoner invånare ... det är samma sak .. du vet :) Tror knappast att politikernas främsta intresse är att främja förökning för att få fler väljare.

OnT; Självfallet finns det muppar i alla partier. Min högst subjektiva, partiska, säkerligen felaktiga uppfattning är att dessto mindre partiet är, dessto större utrymme finns det för "mupparna" och de med extrema åsikter att ta plats och göra sig hörda. Kollar på SD, MP, V, KD... massa tomtar som får härja fritt och "smutsa" ned en egentligen i grund och botten (nåja, för VISSA av parierna iaf..) sund filosofi. I just detta fallet är det ju uppenbart en tomte som varit i farten och lagt motioner hej vilt som inte backas upp av partiet. Att döma ut MP (även om dom i många avseende är helt ute och cyklar, särskilt med avseende på kärnkraftsfrågan) på den grunden är nog lite hej hå skygglapp.

Även om det går stick i stäv med mitt egenintresse tror jag (och även till viss del hoppas) att en "lyxsport" som motorsport på sikt kommer behöva genomgå kompromisser och förändringar för att få plats i framtiden vi går till mötes. Förr eller senare måste vi börja ransonera med den mängd bränsle vi har kvar och då ser jag bannemig hellre att ambulanserna rullar än att litershojarna får leka av sig på banan (även om de nu i det stora perspektivet konsumerar en försvinnande liten del). Det borde väl vara hyggligt uppenbart för de flesta att vi just nu sitter på en envägsbiljett till miljökatastrof om vi fortsätter på samma spår? Tror knappast att vi över natten kommer kunna uppfinna oss till lösningen på våra problem, utan snarare kommer det krävas förändring i våra livsvanor... och då är det inte lilla ming lao i Kina eller abdullah i Iran eller José i Peru som är dom stora bovarna i dramat.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
OK, då vill jag veta hur mkt utsläpp det blir när alla ungar som utövar boll, puck o häst sport orsakar då de skjutsas runt till träningar o tävlingar.

Skall vi förbjuda all ungdomsverksamhet etc då eller.


Fetstil = ilsk ida dårå
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Snacka om att dra ner på sin energikrävande livsstil går ju, men att leva upp till det är en annan femma..

Jag har inget emot att man främjar miljövänliga teknologiska lösningar osv, men det är just det. Man kan främja istället för att förbjuda, och där gör inte MP särskilt bra ifrån sig, därför får dom aldrig min röst!
 

nostromos

Old school
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GSX 1100, Kawazaki ZZR 1100
"Förr eller senare måste vi börja ransonera med den mängd bränsle vi har kvar och då ser jag bannemig hellre att ambulanserna rullar än att litershojarna får leka av sig på banan"

Ambulanser? De drar väl i princip inget sedan SOS Alarm blev AB? De står ju mest hela tiden.
 

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Hyperstrada
"Förr eller senare måste vi börja ransonera med den mängd bränsle vi har kvar och då ser jag bannemig hellre att ambulanserna rullar än att litershojarna får leka av sig på banan"

Ambulanser? De drar väl i princip inget sedan SOS Alarm blev AB? De står ju mest hela tiden.


Trodde att det var uppenbart att detta var en metafor för att behöva prioritera? Nåja, jag får börja skriva tydligare;

Jag tror att det finns bättre användningsområden för ett sinande förråd med bränsle än att jaga snabba tider runt en bana (även om det kan vara jävligt kul... :D)

Good enough? :krama
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top