Mozilla firefox..

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Idag när jag satt på blocket så hängde sig mitt Mozilla Firefox sen när jag skulle gå in på det igen så sa den något om profil eller liknande och nu när jag kom in så var allt borta bokmärken sparade lösen m.m.

Hur får jag tillbaka det? går det att få tillbaka det gammla? jag hittar inget där det står något om profil eller liknande.

HJÄLP!!!!!!!!!!

Alex.J skrev:
Idag när jag satt på blocket så hängde sig mitt Mozilla Firefox sen när jag skulle gå in på det igen så sa den något om profil eller liknande och nu när jag kom in så var allt borta bokmärken sparade lösen m.m.

Hur får jag tillbaka det? går det att få tillbaka det gammla? jag hittar inget där det står något om profil eller liknande.

HJÄLP!!!!!!!!!!
jag har oxå haft det problemet, innan jag installerade om min dator nyligen. vet inte varför den gör så men:

när profil-grejen dyker upp, då har inte FF avslutats tillräckligt. du kan antingen vänta och försöka igen, eller så trycker du ctrl-alt-del en gång. sedan dödar du bara firefox.exe i process-listan. sedan funkar det igen...

japp. nu har jag även läst om din fråga och förstår vad du undrade :lol

om du tittar i program-mappen så ska det finnas en katalog som heter profile. den borde ligga under C:\Program\Mozilla Firefox\defaults\profile eller liknande. jag antar att FF har skapat en till katalog som heter något annat, där din "nya" profil ligger.

teoretiskt sätt så borde det räcka med att ta bort den nya katalogen så väljer FF den gamla igen.

om du vet när detta hände så kan du ta och välja "visa detaljerad lista" på mapparna. då ser du tid och datum när mapparna skapades och kan i så fall se vilken mapp det är. typ...

CJ900RR skrev:
japp. nu har jag även läst om din fråga och förstår vad du undrade :lol

om du tittar i program-mappen så ska det finnas en katalog som heter profile. den borde ligga under C:\Program\Mozilla Firefox\defaults\profile eller liknande. jag antar att FF har skapat en till katalog som heter något annat, där din "nya" profil ligger.

teoretiskt sätt så borde det räcka med att ta bort den nya katalogen så väljer FF den gamla igen.

om du vet när detta hände så kan du ta och välja "visa detaljerad lista" på mapparna. då ser du tid och datum när mapparna skapades och kan i så fall se vilken mapp det är. typ...

TACK!!!!!!!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...