Mountainboard?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nån som testat? Kan inte åka skateboard eller snowboard men det där värkar ju coolt!
Men kollar man på youtube så e det antingen reklam videos eller riktigt lama hemvideos är det för att det är en lam sport eller för folk lägger ut filmer innan dom kan åka?

Är mest ute efter något att roa mig med tills jag har råd med en hoj/cross igen och har hittat en brädda för 700pix vilket är ett priss jag gillar.

det där ser livsfarligt ut, jag skulle köra ihjäl mig direkCt!

hade inte sett nåt sånt där innan men kan tänka mig att det är ännu klurigare än snowboard

Har en mountain board och en 4,5 m2 kite. Är kul men ganska lurigt med balansen.

Får nog försöka lite mer i sommar tror jag. :)

Frågan är vad som e roligast mountainboard och kite eller mtb/dh?

Ont om pengar men måste fan skaffa en hobby..

Anledningar till videosituationen:

1. Det är ingen etablerad sport.
2. Tillverkare är amerikaner och sedermera bombar ut reklam i form av video.
3. Eftersom det är svårt känns minsta hastighet överdrivet exalterande, och då får puckon för sig att det är häftigt på film(eftersom det känns dödshäftigt i verkligheten), och följaktligen lägger ut det på youtube i hopp på kommantarer såsom "Whoa!" och "Awesome!".
Vilket det inte får.
Såvida det inte är medpuckon som tittar.

Halv nio ikväll när det stog klart att jag inte kunde fixa med bromsarna idag kom jag på att jag ville ha en mountainboard och en kite, så jag å en polare åkte till uddevalla (45 mil) och köpte en, va där vid 12 chilla lite där, fet skön snubbe som hade den, flummig men skön, va hemma vid 4 tiden har varigt ute och åkt bräddan tills nu :D, sjukt kul är det hitta inga riktigt fina backar men om man drog upp den i fart med bilen och sen åkte på stigarna genom ett bostadsområde så blev de riktigt skoj :D

Dock har den redan märkt mina ballar.. Men de va de fan värt! Sjukt kul och då har jag inte ens testat kiten :D

Hur stor kite köpte du?
12 kvm är en riktigt fin kite tydligen, så ska ha den till vatten också när jag lärt mig flyga den, blåser för ovanlighetens skull inte nu så får vänta:(

Hanka upp fart med bilen och åkte ut för en fet backe, över 30 kmh blir det ett jävulskt vobbel, ska testa att spänna truckarna och pumpa däcken ännu mer. (Nej det är inte klassiska titta 2 m fram vobblet, det lärde jag mig snabbt att de gjorde ont.)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg