Mottagarplacering laptimer?

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Som rubriken lyder: vart placerar man bast sjalva mottagardelen till laptimern pa hojen? Har förstått att den ska kunna "se" fyren. Finns fyrarna alltid på en viss sida av banorna, eller maste mottagaren flyttas på hojen?

/L

Som rubriken lyder: vart placerar man bast sjalva mottagardelen till laptimern pa hojen? Har förstått att den ska kunna "se" fyren. Finns fyrarna alltid på en viss sida av banorna, eller maste mottagaren flyttas på hojen?

/L

IR-sändaren finns på den sida man ställer ut den på, men för enkelheten att ställa ut den etc brukar depåmuren vara lämplig.

Har satt mottagardelen med kardborrband ovanpå loggern, så den sticker fram ovanpå kåpan men under kåpglaset. Hyfsat skyddat, busenkelt att vända den åt rätt håll.
På ena hojen hade jag den tillfälligt tejpad på tanken tills jag limmade dit lite kardborrband, och det gick bra ungefär 60 varv med endast 1 miss. Om den missen berodde på att jag hade en arm ivägen eller om det var en annan hoj ivägen har jag ingen aning om.

På framskärmen går ju också att sätta den.

Kardborrband är ju en smidig lösning så att man kan vända den beroende på placeringen av IR-sändare, Gelleråsen till vänster och Sviestad till höger tex.
många har kardborrband på tanken och det brukar funka.

Jag tänkte ha kardborreband på båda sidorna på den horisontella delen av toppkåpan under handtagen.
Att ha den på tanken låter inte som någon bra lösning om man som jag flänger hit och dit med armarna. Ett missat varv är garanterat PB-varvet :huvet

BTW: Fick hem min GPcrono häromdagen och det ser lovande ut :)

Svedbergs tank är inte en tanker som din så det finns plats för både armar, ben och mottagare. :)

/L
Fyren står på olika sidor på olika banor. På anderstorp ska du ha mottagaren på vänster sida, på Knutstorp på höger - för att ta ett par exempel. Jag har aldrig varit med om att fyran har varit placerad på annat ställe än på banans "depåsida".

Sätt en bit självhäftande kardborre på vardera sidan på hojen så är det lätt att skifta sida. De flesta placerar dem i höjd med styrhuvudet, på ett eller annat sätt. Det finns de som kör med den på kutsen också. Fram är bra eftersom du då ser varvtiderna medan du kör (om du vill det) men är knepigare att få fritt synfält sas.

*/ ?>
Back