motstånd!

danne_the

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Hoj
gixxer 1000 04
tja nån som vet exakt vilket motstond jag ska beställa från elfa för mina ny köpta mini blinkers!?

har en suzuki gsx-r 1000 -04

och blinkersen på bilden nedan!!!! fick med värdens klenaste motstånd funka inte alls bra alldeles för klent!!
tänkte om nån hade satt dit samma på sin, så man lite lätt fick reda på vad det e för motstånd! skulle spara mig massa jobb!

snälla :)

Bifogat

• blinkers.jpg
    blinkers.jpg
    5 KB · Visningar: 180
Last edited:
?

danne_the skrev:
tja nån som vet exakt vilket motstond jag ska beställa från elfa för mina ny köpta mini blinkers!?
snälla :)
Du har inte förklarat om du vill ha ett serie- eller ett parallell (nedlastande) motstÅnd?? :va
Om du bara fick med ett "klent" motstånd så är det kanske ett förkopplingmotstånd för LED-arna, inte ett som skall vara ett lastmotstånd så att totala lasten blir lika som förut med glödlampor..

Kahobe skrev:
Du har inte förklarat om du vill ha ett serie- eller ett parallell (nedlastande) motstÅnd?? :va
Om du bara fick med ett "klent" motstånd så är det kanske ett förkopplingmotstånd för LED-arna, inte ett som skall vara ett lastmotstånd så att totala lasten blir lika som förut med glödlampor..

var koplar man in förkopplingmotstånd för LED-arna då? jag fattar fan nada av sånt här skit :tungan till mina blinkers dioder bak så kopla jag in ett motstånd melan plus och minus innan blinkersen och det funkar kanon!!

men killen jag fick dom av får jag inte tag i och det står inte på vad det är för motstånd! finns det inte nått unervesal motstånd eller nått :D :3freak JÄVLA SVAGSTRÖM !!!

Finns ingen 'standard' för sånt här.
Eftersom det är omöjligt att 'se' hur elektronik funkar så är det svårt 'meka'
med det elektriska om man inte kan lite om ström o spänning och hur man mäter det.

Lär dig det mest elementära eller ta hjälp rent praktiskt av nån som kan.
Eller köp grejor som är klara att koppla in.
/u

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...