storcken89
Allting ä relativt!!
- Gick med
- 31 May 2005
- Hoj
- Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Har monterat på handtagsvärme på hojen nu men behöver lite hjälp med motstånd och sånt.
Värmarna är på 2 x 10watt vid 12 volt (rätta mig om jag har väldigt fel)
Jag skulle vilja ha typ bara 8 watt på gasrullen för att kompensera värmeledning i handtaget på andra.
Sen skulle jag vilja ha ett halvläge med halva effekten.
En fråga som jag har är om det fortfarande kommer dra lika mycket ström om jag har värmarna på halvläge som på hel eftersom motstånden är inkopplade. Eller kommer batteriet bara inte mata ut mer ström.
Sen undrar jag om ni tror att generatorn komer at räcka till, har även satt i en starkare framlamps med 15 watt mer i både hel och halväge. var ute o prova nyss och körde helljus värmarna och blinkersen samtidigt, då blinkade det lite framljuset och blinkersen gick saktare. Efter ett tag så började dom lysa istället för blinka. Så jag förstår att det krävs mycket kräm. Har ingen tank på tyvärr så jag kunde inte prova med motorn igång, men ingen som vet vad effekten på generatorn är?
Dessutom blev kablarna från batteriet skapligt varma.
Ingen som har en tzr som har varit med om att det börjar rycka i servomotorn till avgasportarna när det börjar bli dåligt med batteri?
Värmarna är på 2 x 10watt vid 12 volt (rätta mig om jag har väldigt fel)

Jag skulle vilja ha typ bara 8 watt på gasrullen för att kompensera värmeledning i handtaget på andra.
Sen skulle jag vilja ha ett halvläge med halva effekten.
En fråga som jag har är om det fortfarande kommer dra lika mycket ström om jag har värmarna på halvläge som på hel eftersom motstånden är inkopplade. Eller kommer batteriet bara inte mata ut mer ström.
Sen undrar jag om ni tror att generatorn komer at räcka till, har även satt i en starkare framlamps med 15 watt mer i både hel och halväge. var ute o prova nyss och körde helljus värmarna och blinkersen samtidigt, då blinkade det lite framljuset och blinkersen gick saktare. Efter ett tag så började dom lysa istället för blinka. Så jag förstår att det krävs mycket kräm. Har ingen tank på tyvärr så jag kunde inte prova med motorn igång, men ingen som vet vad effekten på generatorn är?
Dessutom blev kablarna från batteriet skapligt varma.
Ingen som har en tzr som har varit med om att det börjar rycka i servomotorn till avgasportarna när det börjar bli dåligt med batteri?