Motstånd LED-blinkers hjälper ej

En rätt så relevant fråga!
Har Du bytt ut alla 4a blinkers eller bara 2 st??
OM Du nu endast bytt ut det ena paret bör Du fördubbla motståndet i de nya.
Räkna lite och Du kommer att få till det min vän.

ps
ta resistensen på alla 4a i originalutförande, räkna, jämför, ta bort, tillför, gör om och gör rätt helt enkelt.
Detta kommer Du lätt att lösa med en miniräknare.:tummenupp

precis, har bara tagit de 2 bakre, kan ju vara problem ja :) Fast ett lastoberonde relä måste ju trots allt vara den bästa lösningen ändå! Har hittat en servicemanual också så nu blir det att pilla sönder nuvarande relä som styr allt möjligt! :banana

precis, har bara tagit de 2 bakre, kan ju vara problem ja :) Fast ett lastoberonde relä måste ju trots allt vara den bästa lösningen ändå! Har hittat en servicemanual också så nu blir det att pilla sönder nuvarande relä som styr allt möjligt! :banana

Vänta lite nu...
Antingen har jag tagit en bir för mycket eller så fattar jag dåligt vad du menar...
Du ska inte pilla sönder ett skit. Definitivt inget som styr allt möjligt... Ska du byta till lastoberoende är det enda du ska göra just det, byta från ett relä till ett annat.
D.v.s. drag väck det gamla, i med nytt.

Vänta lite nu...
Antingen har jag tagit en bir för mycket eller så fattar jag dåligt vad du menar...
Du ska inte pilla sönder ett skit. Definitivt inget som styr allt möjligt... Ska du byta till lastoberoende är det enda du ska göra just det, byta från ett relä till ett annat.
D.v.s. drag väck det gamla, i med nytt.

inte på DRZan, blinkrelät sitter ihopbuntat tillsammans med ett gäng andra relän som t.ex. parkeringsstöd etc, man måste helt enkelt separera blinkers från resten dessvärre, men det ska visst gå relativt enkelt!

Jag monterade mina miniblinkersbak och motstånden idag.Jag använde "tjuv skarvarna som man får med.dom röda grejerna som man kopplar in mot det befintliga kabeln.När jag gjorde det så blinkade de ändå för snabbt.Så jag skippade "tjuv skarvarna och lödda kabel mot kabel.Funkar fint fint.Jag tror ditt problem är att du inte har kontackt.prova koppla direkt.

sådär då var motstånden borta och ett nytt relä inmonterat. Men nu kom nästa problem, diodrana bak lyser bara med halva styrkan och det är bara hälften av diodarna som lyser ö.h.t! Har inte testat med hojen igång då jag precis blev klar och jag vill inte väcka grannarna men jag antar att det inte bli någon större skillnad :huvet

sådär då var motstånden borta och ett nytt relä inmonterat. Men nu kom nästa problem, diodrana bak lyser bara med halva styrkan och det är bara hälften av diodarna som lyser ö.h.t! Har inte testat med hojen igång då jag precis blev klar och jag vill inte väcka grannarna men jag antar att det inte bli någon större skillnad :huvet
Det går inte att dimma en diod hur lätt som helst, så du får nog plocka fram voltmätaren och se så blinkersen får 12 volt.

det visade sig fungera korrekt med motorn igång så nu kan man äntligen få den besiktigad :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman