Motsattsen till feber?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
ja ghar varit sjuk i några dagar nu, å haft lite låg temp istället för hög, vad heter det isåfall? när ska man fundera på att uppsöka läkare för? altså, när kan det vara farligt, vid vilketn kropstemp?

tack på förhand

Jag är typ som dig... är jag sjuk har jag alltid lägre temp än normalt... Fanken vet vad det beror på? Motsatsen brukar väl kallas "frossa" men då brukar det väl också vara så att man har riktig feber men man fryser som fan!

Rasorblade skrev:

när man ligger under en tjock filt fullt påklädd, näe...

det där med bakfylla skulle kunna va ett alternativ, men det e då fan att det ska ta två veckor innan bakfyllan kommer :va :hihi

hade nu för en stund sen 35,9... knepigt, jag mår väl inte jättebra, men skitdåligt är det ju inte. :confused:

Fluxir skrev:
ja ghar varit sjuk i några dagar nu, å haft lite låg temp istället för hög, vad heter det isåfall? när ska man fundera på att uppsöka läkare för? altså, när kan det vara farligt, vid vilketn kropstemp?

tack på förhand

Hypotermi.

Om du mår bra för övrigt så är det nog lugnt. Man brukar må skit om det är allvarligt. Om du blir kass så kan du alltid ringa sjukvårdsupplysningen.

juha01 skrev:
Hypotermi.

Om du mår bra för övrigt så är det nog lugnt. Man brukar må skit om det är allvarligt. Om du blir kass så kan du alltid ringa sjukvårdsupplysningen.

mår bra å mår bra, jag har ju mått bättre, har ont i huvet å ont i hallsen, men det är bättre idag, har kunnat va i skolan, ansträngande dock.. trött när ja kom hem. får se hur det är imorn.

Undertemp kallades det av vårdapparaten som hade hand om min anorektiska flickvän när jag var i moppefuckoåldern.

Hon hade det för att hon var anorektisk, och kroppen inte hade nog bränsle för att hålla tempen uppe (så vitt jag förstod i den åldern)

I dag har hon bra självförtroende och en hel bunt ungar, och är så där allmänt lös i hullet som man blir nån gång efter tretti...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back