Motospeed?! Vad F*N håller...

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
...dom på med?! Åkte ner till dom och lämnade in kolvar och en cylinderrad, raden skulle borras efter kolvarna, men tydligen hade dom börjat kurka ihop. Kolvskirten, eller hur det nu stavas hade börjat ge vika. Okej, tyckte jag nya likadana kolvar och borrning, plus ett set Blackdiamond 26mm avgasventiler och ett avgassäte beställs.

Vad får jag?

Kolvar med för stor kolvbult, för hög dome, White diamond avgasventiler som är 1 mm för stora, och dessutom betala för ett säte som inte är med i lådan...

Jaja, en retur och en nybeställning görs...

Vad får jag??

Jo, kolvar som ser ut som mina på utsidan, men med en kolvtopp på ca 2,5-2,95 mm..SUCK! Skulle vilja se hur en sådan ser ut efter en skvätt lustgas. Ventilerna stämde, Black Diamond var tydligen restade LÄÄÄÄNGE, så okej då, skicka White, och sätet var med denna gång.

Kan tilläggas att dom hela tiden har haft minst 1 av mina gamla kolvar att mäta o utgå ifrån...Och ja, jag har berättat att det ska vara turbo/lustgas kolvar. Dom har ca 7 mm kolvtop, en sugmotor har väl ca 4,5mm på orginal kolvar, och 5 mm på nya, nu pratar vi gamla Suzuki grejjer...SUCK! :huvet

Håller med dig ibland verkar dom vara riktiga amatörer på den firman, undviker att handla där om jag inte måste dom har en förmåga att strula till en väldig massa.

Det lusta är att om man åker dit på plats och köper vid "korvluckan" (kundjävlar ska fanimig inte komma in i butiken och böka till det för oss) får man en jäkla bra service och bra bemötande. Klart udda att man har lyckats fucka upp allt annat än den personliga servicen i luckan.

Jag får bara säga att jag alldrig haft några problem när jag handlat där. Har väll inte handlat så avanserade saker ifs. Kamaxlar ringar mm. Men det har alltid funkat bra :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8