Tänkte dela med mej lite erfarenhet av ovanstående företags service.
Jag skickade en webborder på ett K&N luftfilter den 13/3 fick även en bekräftelse på detta samma dag. Det stod då i mailet att dom skickar en bekräftelse när ordern är behandlad även med leverans-status, har fortfarande inte sett röken av ett sådant mail.
Jag valde att få leverans till Johans MC Service där montering av K&N filtret skulle ske ihop med byte av tändstift och även omprogrammering av styrenhet. Min motorcykel lämnades in samma dag som jag gjorde min webborder.
I slutet på samma veckan som jag gjort beställningen, så ringer jag till MotoSpeed och frågar varför jag inte fått någon bekräftelse på min order. Och fick till svar att luftfiltret skulle komma ihop med en väntande leverans.
Andra veckan så ringde jag och även verkstadsansvarig hos Johans MC Service till MotoSpeed. Vid båda samtalen frågades det om leveransen och det skulle då ta ca en vecka tills att leveransen skulle vara framme.
I dag den 29/3 gjorde jag ett nytt försök att få reda på när mitt filter skulle dyka upp. Talar med person 1 på försäljningen och berättar att nu har jag väntat nästan 2 ½ vecka på mitt luftfilter. Han säger då att dom har fått sin leverans men att K&N filtret inte var med. Han skulle då koppla mej till person 2 som tydligen visste mer, väntar i luren ett tag tills det blir upptaget ton och blir då tvungen att lägga på luren.
Efter allt detta så kan dom ta och stoppa upp det j**** luftfiltret i r****. Kommer äntligen få hämta min motorcykel efter två onödiga veckor ståendes på Johans MC. Blir extra irriterad för att vädret givetvis har varit så fint nu när jag inte haft hojen.
Suman av kardemumma är att detta är är det sämsta jag varit med om! Har beställt en hel del ifrån både USA och England med leveras tid mellan 3-10 dagar. Men 2½ vecka ifrån Västerås till Göteborg och ännu inte fått mina prylar är katastrof!!
Fick precis nu ett samtal till mobilen ifrån Performance Motorcycle Parts som ligger i England. Färgen på min Matris styrdämpare som jag ville ha fanns inte. Men vi kom fram till att det gick bra med en svart istället och han berätta även om när leveransen skulle ske.... Det är service!!
Jag skickade en webborder på ett K&N luftfilter den 13/3 fick även en bekräftelse på detta samma dag. Det stod då i mailet att dom skickar en bekräftelse när ordern är behandlad även med leverans-status, har fortfarande inte sett röken av ett sådant mail.
Jag valde att få leverans till Johans MC Service där montering av K&N filtret skulle ske ihop med byte av tändstift och även omprogrammering av styrenhet. Min motorcykel lämnades in samma dag som jag gjorde min webborder.
I slutet på samma veckan som jag gjort beställningen, så ringer jag till MotoSpeed och frågar varför jag inte fått någon bekräftelse på min order. Och fick till svar att luftfiltret skulle komma ihop med en väntande leverans.
Andra veckan så ringde jag och även verkstadsansvarig hos Johans MC Service till MotoSpeed. Vid båda samtalen frågades det om leveransen och det skulle då ta ca en vecka tills att leveransen skulle vara framme.
I dag den 29/3 gjorde jag ett nytt försök att få reda på när mitt filter skulle dyka upp. Talar med person 1 på försäljningen och berättar att nu har jag väntat nästan 2 ½ vecka på mitt luftfilter. Han säger då att dom har fått sin leverans men att K&N filtret inte var med. Han skulle då koppla mej till person 2 som tydligen visste mer, väntar i luren ett tag tills det blir upptaget ton och blir då tvungen att lägga på luren.
Efter allt detta så kan dom ta och stoppa upp det j**** luftfiltret i r****. Kommer äntligen få hämta min motorcykel efter två onödiga veckor ståendes på Johans MC. Blir extra irriterad för att vädret givetvis har varit så fint nu när jag inte haft hojen.
Suman av kardemumma är att detta är är det sämsta jag varit med om! Har beställt en hel del ifrån både USA och England med leveras tid mellan 3-10 dagar. Men 2½ vecka ifrån Västerås till Göteborg och ännu inte fått mina prylar är katastrof!!
Fick precis nu ett samtal till mobilen ifrån Performance Motorcycle Parts som ligger i England. Färgen på min Matris styrdämpare som jag ville ha fanns inte. Men vi kom fram till att det gick bra med en svart istället och han berätta även om när leveransen skulle ske.... Det är service!!