MotoSpeed AB Västerås

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Tänkte dela med mej lite erfarenhet av ovanstående företags service.

Jag skickade en webborder på ett K&N luftfilter den 13/3 fick även en bekräftelse på detta samma dag. Det stod då i mailet att dom skickar en bekräftelse när ordern är behandlad även med leverans-status, har fortfarande inte sett röken av ett sådant mail.

Jag valde att få leverans till Johans MC Service där montering av K&N filtret skulle ske ihop med byte av tändstift och även omprogrammering av styrenhet. Min motorcykel lämnades in samma dag som jag gjorde min webborder.

I slutet på samma veckan som jag gjort beställningen, så ringer jag till MotoSpeed och frågar varför jag inte fått någon bekräftelse på min order. Och fick till svar att luftfiltret skulle komma ihop med en väntande leverans.

Andra veckan så ringde jag och även verkstadsansvarig hos Johans MC Service till MotoSpeed. Vid båda samtalen frågades det om leveransen och det skulle då ta ca en vecka tills att leveransen skulle vara framme.

I dag den 29/3 gjorde jag ett nytt försök att få reda på när mitt filter skulle dyka upp. Talar med person 1 på försäljningen och berättar att nu har jag väntat nästan 2 ½ vecka på mitt luftfilter. Han säger då att dom har fått sin leverans men att K&N filtret inte var med. Han skulle då koppla mej till person 2 som tydligen visste mer, väntar i luren ett tag tills det blir upptaget ton och blir då tvungen att lägga på luren.

Efter allt detta så kan dom ta och stoppa upp det j**** luftfiltret i r****. Kommer äntligen få hämta min motorcykel efter två onödiga veckor ståendes på Johans MC. Blir extra irriterad för att vädret givetvis har varit så fint nu när jag inte haft hojen.

Suman av kardemumma är att detta är är det sämsta jag varit med om! Har beställt en hel del ifrån både USA och England med leveras tid mellan 3-10 dagar. Men 2½ vecka ifrån Västerås till Göteborg och ännu inte fått mina prylar är katastrof!!

Fick precis nu ett samtal till mobilen ifrån Performance Motorcycle Parts som ligger i England. Färgen på min Matris styrdämpare som jag ville ha fanns inte. Men vi kom fram till att det gick bra med en svart istället och han berätta även om när leveransen skulle ske.... Det är service!!

MotoSpeed säljer väl bara krims krams till HD nuförtiden?
Är väl goda pengar att tjäna på det.

Jo, det är väl så att just personalen på MS är orsaken till att just Traja filtren inte finns för leverans från från K&N..:rolleyes: :D

Du har inte haft eller har egen firma , eller hur.??

Leverantörer är inte snabba alltid fråmn utlandet.

Sen att MS är fullständigt överbelastad med telesamtal är bara fakta.

Missförstånd är lätt att det blir när det är mer än massor att göra.

Johans mc föresten, jajösses vilken konstig firma det är Nollservicekänsla var det när jag skulle ha hjälp därifrån.

Dom hade förövrigt min Rickman-Kawa där i ett par år, å jag försökte köpa tillbaks den..vart lovad både det ena å andra...blalbla, sen visade det sig att den skrotades för att ingen ville ha den :arsele :arsele :arsele :huvet

Jo, det är väl så att just personalen på MS är orsaken till att just Traja filtren inte finns för leverans från från K&N..:rolleyes: :D

Du har inte haft eller har egen firma , eller hur.??

Leverantörer är inte snabba alltid fråmn utlandet.

Sen att MS är fullständigt överbelastad med telesamtal är bara fakta.

Missförstånd är lätt att det blir när det är mer än massor att göra.

Johans mc föresten, jajösses vilken konstig firma det är Nollservicekänsla var det när jag skulle ha hjälp därifrån.

Dom hade förövrigt min Rickman-Kawa där i ett par år, å jag försökte köpa tillbaks den..vart lovad både det ena å andra...blalbla, sen visade det sig att den skrotades för att ingen ville ha den :arsele :arsele :arsele :huvet

Att ett så stort företag misslyckas med att inte få fram ett filter till en Triumph är för mig obegripligt. Hade det varit ett mindre företag så kan jag förstå att det kan ta tid. Behövs ingen egen firma för att räkna ut det.

Och visst MotoSpeed är säkert överbelastade med samtal och det är även mänskligt att fela. Men bara för det får inte service känslan försvinna.

Detta som jag skrivit om MotoSpeed är av egen erfarenhet. Jag har även skickat ett mail till dom så att dom får reda på vad jag tycker om deras service. Då har dom större möjlighet till att förbättra sig i framtiden.

Kör så det ryker! :tummenupp Mvh Rick

Av detta lär vi oss:
1. Handla aldrig av Motospeed (Sen de tog över öhlins försäljningen har det bara gått utför)
2. Handla av en handlare som har prylen på hyllan och inte sen som"får in den på tisdag" för av någon anledning så är frakten alltid sen.

Att ett så stort företag misslyckas med att inte få fram ett filter till en Triumph är för mig obegripligt. Hade det varit ett mindre företag så kan jag förstå att det kan ta tid. Behövs ingen egen firma för att räkna ut det.

Och visst MotoSpeed är säkert överbelastade med samtal och det är även mänskligt att fela. Men bara för det får inte service känslan försvinna.

Detta som jag skrivit om MotoSpeed är av egen erfarenhet. Jag har även skickat ett mail till dom så att dom får reda på vad jag tycker om deras service. Då har dom större möjlighet till att förbättra sig i framtiden.

Kör så det ryker! :tummenupp Mvh Rick

Kontakta K&N, klaga direkt hos tillverkaren, fråga varför de inte levererar till generalagenten i sverige. Intressanta svar man kan få från sådana.

Ja. Jag har eget företag. därför vet jag att kleverantörer är ett helvete att ha å göra med. Stora som små.

Min erfarenhet av MS är dock bara goda,men så har jag väl tålamod å vänta en vecka eller två , kanske just för att jag vet att leverantörer kan ha problem i sin ända. Fast vad vet jag, har ju bara hållit på med hojar i över 30 år.:rolleyes:

Av detta lär vi oss:
1. Handla aldrig av Motospeed (Sen de tog över öhlins försäljningen har det bara gått utför)
2. Handla av en handlare som har prylen på hyllan och inte sen som"får in den på tisdag" för av någon anledning så är frakten alltid sen.

Mycket bra svar.:tummenupp , så när någon söker kolvringar till en tz350 så hänvisar jag bara till Generalageneten, han ska ju ha det påhyllan.

Last edited:
Kontakta K&N, klaga direkt hos tillverkaren, fråga varför de inte levererar till generalagenten i sverige. Intressanta svar man kan få från sådana.

Ja. Jag har eget företag. därför vet jag att kleverantörer är ett helvete att ha å göra med. Stora som små.

Min erfarenhet av MS är dock bara goda,men så har jag väl tålamod å vänta en vecka eller två , kanske just för att jag vet att leverantörer kan ha problem i sin ända. Fast vad vet jag, har ju bara hållit på med hojar i över 30 år.:rolleyes:

Det är inte K&N och deras eventuella leveranser som är problemet. Utan att ett så stort företag som MotoSpeed, som dessutom är generalagent för K&N, inte klarar av att ha saker på lager eller kan få en leverans inom en tid på 2½ vecka för ett filter.

Och jag skrev inget om små eller stora leverantörer utan om små och stora företag. Där dom stora företagen klarar av att ha saker på lager och även får leveranser ofta pga av att dom säljer mycket, mot om man jämför med små företag där dom inte har råd att ha saker liggandes på lager och därför kommer leveranserna mer sällan.

Nu har inte jag väntat en vecka eller två utan 2½ där jag inte har fått någon som helst info om hur det går. Jag hade givitvis tyckt att det var mer okej att behöva vänta så som jag gjort om MotoSpeed varit mer service minded. När jag ringt tre gånger och även Johans MC ringt två gånger så kanske någon på MotoSpeed kunde tagit tag i saken överhuvudtaget. Och då meddelat mej att leverantören inte kan leverera för att fabriken stannat upp eller vad som helst vad vet jag, har ju bara hållit på med hojen en vinter.

Det är inte K&N och deras eventuella leveranser som är problemet. Utan att ett så stort företag som MotoSpeed, som dessutom är generalagent för K&N, inte klarar av att ha saker på lager eller kan få en leverans inom en tid på 2½ vecka för ett filter.

Och jag skrev inget om små eller stora leverantörer utan om små och stora företag. Där dom stora företagen klarar av att ha saker på lager och även får leveranser ofta pga av att dom säljer mycket, mot om man jämför med små företag där dom inte har råd att ha saker liggandes på lager och därför kommer leveranserna mer sällan.

Nu har inte jag väntat en vecka eller två utan 2½ där jag inte har fått någon som helst info om hur det går. Jag hade givitvis tyckt att det var mer okej att behöva vänta så som jag gjort om MotoSpeed varit mer service minded. När jag ringt tre gånger och även Johans MC ringt två gånger så kanske någon på MotoSpeed kunde tagit tag i saken överhuvudtaget. Och då meddelat mej att leverantören inte kan leverera för att fabriken stannat upp eller vad som helst vad vet jag, har ju bara hållit på med hojen en vinter.

Det är svårt att hela tiden hålla en enskild kund i fokus om man har 1000 på 2 veckor. Jag menade inte att försvara MS , mer en förklaring varför det inte alltid fungerar.
Ring å prata med Stefan, så ska du se att det löser sig.
Det kan vara så illa att det helt enkelt har varit extrem efterfrågan just till vissa hojar, å då är det svårt att få fram reservdelar. Som gen.agent är det åxå omöjligt att varje timma ha fokus på enskilda individer. Det dom har gjort är frågat k&n, å väntar svar. Det finns andra leverantörer åxå att bråka på, samt kunder som är mer eller minder trevliga, för att inte säga otrevliga, dessa lägger man lite åt sidan då. Vänta kallas det.

Har du kollat med Roffes mc delar i stockholm. De har fantastiskt mycket på hyllorna. Ett gratis tips bara.

Det är svårt att hela tiden hålla en enskild kund i fokus om man har 1000 på 2 veckor. Jag menade inte att försvara MS , mer en förklaring varför det inte alltid fungerar.
Ring å prata med Stefan, så ska du se att det löser sig.
Det kan vara så illa att det helt enkelt har varit extrem efterfrågan just till vissa hojar, å då är det svårt att få fram reservdelar. Som gen.agent är det åxå omöjligt att varje timma ha fokus på enskilda individer. Det dom har gjort är frågat k&n, å väntar svar. Det finns andra leverantörer åxå att bråka på, samt kunder som är mer eller minder trevliga, för att inte säga otrevliga, dessa lägger man lite åt sidan då. Vänta kallas det.

Har du kollat med Roffes mc delar i stockholm. De har fantastiskt mycket på hyllorna. Ett gratis tips bara.

Okej du har övertalat mej jag ska ge MotoSpeed en sista chans. Kommer ringa och prata med Stefan imorgon. Annars så får jag kolla med Roffes MC skulle vara kanon om det fanns på lager då bör ju det vara nere i Gbg nästa vecka.

Ha nu en go helg och tack för tipset! Mvh Rick

Förstår inte varför du ska beställa luftfiltret från MS? Är det inte bättre att beställa det från återförsäljaren där du ska lämna in hojen, så kan de höra av sig när de får filtret? Att som privatperson kontakta generalagenten och be dem skicka grejer hit och dit är ju att be om trubbel...

Förstår inte varför du ska beställa luftfiltret från MS? Är det inte bättre att beställa det från återförsäljaren där du ska lämna in hojen, så kan de höra av sig när de får filtret? Att som privatperson kontakta generalagenten och be dem skicka grejer hit och dit är ju att be om trubbel...

Ja inte vet jag, men man lär så länge man lever! :rolleyes:

Kan ju lyfta med att det har gått exakt 2 månader idag sedan jag gjorde min beställning. Och jag har fortfarande inte fått mitt K&N luftfilter, inte änns sett röken av ett leverans-status mail heller. Jag har ifs lagt ner det här med väntan på luftfiltret, men eftersom beställningen fortfarande ligger kvar så kan det ändå va intressant att få veta hur lång tid det tar och vad bra servicen är hos ovanstående företag.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph