Motorykelordonnans 2009

Ninja_90

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Kawasaki ZX6R Ninja -95
Tja! Tänkte höra vilka som ska in som Mc-ordonnanser mer än jag, i Halmstad? :tummenupp

Fått kallelsen än? Om inte, bered dig på en överraskning. Ingen farlig överraskning, det är en bra utbildning, men en överraskning ändå... :hihi

Du har ju hamnat på en av de bästa utbildningsorterna i landet. Jag låg själv i halmstad för några år sedan och om de inte ändrat sig för mycket så tror jag inte du blir besviken :tummenupp

Fått kallelsen än? Om inte, bered dig på en överraskning. Ingen farlig överraskning, det är en bra utbildning, men en överraskning ändå... :hihi

Kallelse? Fått "besked om inskrivning" rycker in först nästa år... Så du har sjv legat inne :bow Överraskning? vaddå, tufft lr?

Du har ju hamnat på en av de bästa utbildningsorterna i landet. Jag låg själv i halmstad för några år sedan och om de inte ändrat sig för mycket så tror jag inte du blir besviken :tummenupp

Härligt å höra :) När va du inne? Hört att de kör både KTM400/640 och/eller Husqvarna 258M. Vad körde du? :tungan
...Det sägs att man får en splitter ny motorcykel när man är klar!? Det kan fan inte va sant? :näsblod

Jag var inte ordonnans, men jag blev påkörd av en :näsblod. Jag stridsledde en luftvärnsenhet när jag låg inne. Halmstad är ju för det första en stad och inte en byhåla så det finns grejer att hitta på när du har fri tid, även om du kanske kommer uppleva staden som betydligt mindre än GBG. Men å andra sidan har Lvreg grymt käk, bastu, gratis gym m.m.

Jag var ordonnans i Halmstad för 7-8 år sen, vi körde HVA258a sen körde befälen runt med sina egna cyklar typ ktm och spruta lera i fejjan på oss.
Vi fick behålla hjälmen när vi muckade. Alla fick varsin ny när vi började köra. Nån sketen Nolan om jag minns rätt.

Härligt å höra :) När va du inne? Hört att de kör både KTM400/640 och/eller Husqvarna 258M. Vad körde du? :tungan
...Det sägs att man får en splitter ny motorcykel när man är klar!? Det kan fan inte va sant? :näsblod

jo de är helt sant,, och jag körde en stor lastbil som jag
fick med mig hem :tummenupp

Jag var ordonnans i Halmstad för 7-8 år sen, vi körde HVA258a sen körde befälen runt med sina egna cyklar typ ktm och spruta lera i fejjan på oss.
Vi fick behålla hjälmen när vi muckade. Alla fick varsin ny när vi började köra. Nån sketen Nolan om jag minns rätt.

Okey, ball :D Men så ni fick bara hjälmarna då? ingen hoj?

Jag skulle få en PBV,men jag hade inget garage då så jag valde en tomhylsa istället.

hahaha en spålitterny hoj bästa jag har hört.... de skär ner så mycket på försvaret men endå har de råd att ge nya hojjar vid much...

men det e lugnt det esant för jag har ett jasplan utanför.....
behöver bara 800 meter för att lyfta o landa men mina grannar gillar inte när jag kommer hem sent på kvällarna

hahaha en spålitterny hoj bästa jag har hört.... de skär ner så mycket på försvaret men endå har de råd att ge nya hojjar vid much...

men det e lugnt det esant för jag har ett jasplan utanför.....
behöver bara 800 meter för att lyfta o landa men mina grannar gillar inte när jag kommer hem sent på kvällarna

har du provat insats rör db-killer som de så fint kallas? har hört att de ska göra underverk :tummenupp

När jag var ordonnans för typ 12 år sen fick man då fan ingenting när man mucka! Enda man fick var nöjet att köra en 258:a plus att man fick bära en tåkkendär fin strut!!:yoparty

Back