Zator
Jag är grinig idag...
- Gick med
- 24 Mar 2004
- Hoj
- Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Min hoj, yzf 750 r, har börjat vibrera väldigt mycket mer än tidigare. Efter ungefär en halvtimmes åkning börjar nedre delen av kroppen domna bort. Hoppades att det skulle vara kedjan eftersom jag dan innan justerat den efter att ha åkt med för hårt spänd kedja ett tag. Drivpaketet ska bytas men det är inte det som oroar mig mest nu.
Testade att koppla ur under färd så försvann vibrationerna och när jag stod still och varvade så ökade de. Är det till att granska motorfästena eller kan det vara något annat? Har för mig att jag läst att ljuddämparfästena kan orsaka vibrationer, stämmer det?
Vart börjar jag att leta fel?
Tidigare i vår så rengjorde och synkade jag förgasarna. Har även byt ut ljuddämparen mot en supertrapp under motorn/fotbromsen.
Testade att koppla ur under färd så försvann vibrationerna och när jag stod still och varvade så ökade de. Är det till att granska motorfästena eller kan det vara något annat? Har för mig att jag läst att ljuddämparfästena kan orsaka vibrationer, stämmer det?
Vart börjar jag att leta fel?
Tidigare i vår så rengjorde och synkade jag förgasarna. Har även byt ut ljuddämparen mot en supertrapp under motorn/fotbromsen.