Motorvibrationer Suzuki GSX-R750 -00

kepsgubbe88

Ny medlem
Gick med
8 May 2012
Hoj
2000 Suzuki GSX-R 750
Hej! har fått problem med rejäla motorvibrationer/ojämn gång efter lite buskörning. Va ute och åkte och skulle köra lite bakhjul på tvåans vxl, ca 7000rpm och ryckte koppling(som jag brukar göra) men precis efter jag släppt ut kopplingen började hela hojen vibrera från tomgång och hela registret. Kopplingen fungerar som den ska och motorn tycks gå på alla cylindrar. Tycker mig höra nått metalliskt skrammel då och då från höger sida, som jag inte kan minnas att jag hört innan, typ kamkedja, sträckare, koppling.. Några ideer? :confused:

Suzuki GSXR 750 2000
Miltal 4.600

// Robin

Nåt hat hänt, plocka bort ventilkåpa och kopplingskåpa och titta hur det ser ut.

Låter vettigt att börja med kopplingen och hoppas på det bästa, då alla bekymmer kom i samband med kopplingsrycket! tack för svaren :)

Plockat av kopplingskorg/svänghjul och tittat noga men det ser ut som allt klarat sig :) Såg dessutom att det låg delar av oljetrågspackningen, eventuellt packning från kopplingskåpan i botten på tråget. Jäkla tur att dom inte lagt sig och blockerat "pickupen" till oljepumpen. Tror jag klarar mig med ny korg/svänghjul :D

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti