Motortemperatur

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
När jag kör i motorvägsfart så ligger tempen på ca 85 grader men om jag kommer in till stan så tar det inte mer än ett par rödljus innan den är uppe på över 100 grader och den fortsätter uppåt. Har som mesta varit uppe på 120 grader i några sekunder innan jag stannade och stängde av en stund.

Är det normalt i sommarvärmen eller borde den klara av att kyla sig bättre?

Den var inne på service för en och en halv månad sen och jag tycker inte att det var så innan men det var ju inte lika varmt ute då heller.

Hojen är en GSX-R 600 2004.

Joe Schmoe skrev:
När jag kör i motorvägsfart så ligger tempen på ca 85 grader men om jag kommer in till stan så tar det inte mer än ett par rödljus innan den är uppe på över 100 grader och den fortsätter uppåt. Har som mesta varit uppe på 120 grader i några sekunder innan jag stannade och stängde av en stund.

Är det normalt i sommarvärmen eller borde den klara av att kyla sig bättre?

Den var inne på service för en och en halv månad sen och jag tycker inte att det var så innan men det var ju inte lika varmt ute då heller.

Hojen är en GSX-R 600 2004.

120 är inte normalt.

Startade fläkten?
-> JA, bra!
-> Nej, felsök!

/fredde

de hade varit smartare att leta reda på en väg där man kan få upp lite fart för att kyla av den.. de är inte bra å stänga av den vid 120 grader... när man stänger av motorn så fortsätter den att öka lite....

jag har en GSX-R 600 -99 å när jag kör efter väg så ligger tempen runt 78-80grader när jag kommer in till stan så kommer jag upp till ca:81-84 grader
de skiljer sig ändå 5 år på hojjarna men sån temp skillnad borde de inte vara... tycker man....

Mr.Burner skrev:
de hade varit smartare att leta reda på en väg där man kan få upp lite fart för att kyla av den.. de är inte bra å stänga av den vid 120 grader... när man stänger av motorn så fortsätter den att öka lite....

Halvvägs genom Sveavägen i köer är det svårt att kyla av den någonstans...

Joe Schmoe skrev:
Halvvägs genom Sveavägen i köer är det svårt att kyla av den någonstans...

Kolla så den har tillräckligt med kylarvätska.

Samma grej hände mig på banan höll den stadiga 88 grader. men när jag kom in i depån då inte farten på hojen kunde kyla längre så kokade hojen.

Kolla kylarmängden i kylarn. det är det tips jag kan ge.

Fläktarna borde slagit till långt innan 120 !? runt 102-105 borde fläkten gå igång och tempen sjunka ganska snabbt... iaf till 98-99 (i stan)

Att tempen går upp i stan är fullt normalt, men inte 120... :va

Fläkten på min går igång vid 104, och då brukar den gå nedåt igen, men det går snabbt att nå 100 i stadstrafik o denna värme.

/N

Tack för svaren.
Eftersom det är min första hoj så visste jag inte vad som var "normalt" även om jag antog att något var fel.
Ska ta och kolla lite och se om jag hittar något.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman