Mell
På bättringsvägen, den bästa vägen!
Jag har inhandlat en R1 årsmod -01. Jag undrar lite över motortempen. Den ligger vid 65 grader för det mesta vid lugn landsvägskörning. Har pratat med andra R1:ägare och det är samma för dom. Vid hård körning ligger den däremot på ca 80 -90 grader som jag tycker det ska vara. 65 grader är lite lågt tycker jag. Vad känner givaren för temp? Är det kylartemp eller den riktiga motortempen. Klarar inte termostaten av svenskt klimat i motorvägsfart?
Är det runt 13 grader ute är den ibland ner på 58 -59 grader.
Det tar ju även en stund att få den varm när man kör. Min förra hoj, Suzuki TLs, låg aldrig under 78 grader när det var kallt ( 0-5 grader) ute.
Det är nog inget fel på just min hoj utan jag undrar mer om Yamaha gjort medvetet att dom går lite kall eller visar den bara fel temp när termostaten stänger litegrann?
Är det runt 13 grader ute är den ibland ner på 58 -59 grader.
Det tar ju även en stund att få den varm när man kör. Min förra hoj, Suzuki TLs, låg aldrig under 78 grader när det var kallt ( 0-5 grader) ute.
Det är nog inget fel på just min hoj utan jag undrar mer om Yamaha gjort medvetet att dom går lite kall eller visar den bara fel temp när termostaten stänger litegrann?