Motorstopp vid kraftig inbromsning

VFRRR

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2004
Hoj
VFR
När jag gör en riktigt kraftig inbromsning från ca 100Km/h till stillastående så dör motorn på min VFR (ja jag frikopplar). Jag gissar att det har kanske nåt med bränsletillförseln att göra, har hört att det även inträffat på VTR. Kan man göra nåt åt det? Den går i övrigt perfekt med lugn och jämn tomgång m.m.

De förgasarhojar jag kört som haft det problemet har haft för fet lågfartsbestyckning. Ett snäpp mindre på lågfart/pilot och problemet försvinner.

andersbrink skrev:
De förgasarhojar jag kört som haft det problemet har haft för fet lågfartsbestyckning. Ett snäpp mindre på lågfart/pilot och problemet försvinner.
Ok jag provar det /Tack

Jag har samma sak på lill GSX:n.. vid kraftig inbromsning så sjuker varvet nästan så den stannar för att 2-3 seknder senare går normalt :va

VFRRR skrev:
Ok jag provar det /Tack

Oftast rör det sig om hojar som nyligen fått mycket större huvudmunstycken än normalt. Typ om man gått från 102.5 till 130 på huvudmunstycket för att man fepplat på luftburk eller luftfilter.

när jag gjorde längre stoppisar med min zx9r -98 så stannade oxå den. Jag fick mellangazza mitt i stoppien för att slippa det ......

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D