Motorstopp på ninjan

Bjojo

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki zx9r -02
Jag har en Kawa ZX6R -96, jag hittills inte haft några problem, förutom att den dom senaste veckorna varit svårstartad när den är varm.. hmm..

Men så i fredags eftermiddag hände det. Jag kör om en bil i ganska bra fart, precis jämsides med bilen börjar ninjan sluta reagera på gasen... Hmm bensinstopp, reserven måste sättas på och det är inte läge att göra det under omkörningen så jag lyckas komma om bilen och kör sedan in till högerkanten och stannar. Med reserven på börjar jag mala med startmotorn... hmm med och utan choke med och utan gas.. inget liv. Helt stendöd. Efter ca 3 timmars väntan tänder den till på ett startförsök men dör direkt och är sedan livlös igen. Vad har hänt?

Bensin finns i bensinslangen.
Jag tror att det verkligen var bensinstopp eftersom jag hade kört exakt så långt som det skulle räckt.
Kan det vara så enkelt att jag har skit i tanken och att den satte sig i förgasarna när jag växlade över till reserven??? (Jag har inte haft på reserven denna säsongen) :va

Vad tror ni? vore tacksam för hjälp....

Det låter som du har stopp i bränsletillförslen.

Får du gnista på stiften?

Vet inte alls hur förgasarna ser ut på din hoj, men prova gör rent eller gör ett blåsande i slangen och se om det bubblar.

Sitter det inte ett filter över kranen i tanken? den borde ju vara lätt att kolla om det är sketet :3freak .

Slå på bensin igen , så att du kan köra på "on"-läget , så har du ju svaret ?? Startar den o går som den ska då , så har du väl isåfall stopp i reserv"röret" i tanken...

Eller vatten i tanken....

Bytt stift nylligen? Om inte, kolla dem.
Kolla alla kontakter till tändspolar och stift medan du ändå har tanken av.
Är allt OK, häll i en flaska k-sprit och tanka fullt.

Lycka till!
/Johan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey