Motorsport för alla !

Kanske någon som var på Hälla i Västerås i helgen o såg på RM tävling nr:3 i Minimoto ?

Var riktigt bra race hela helgen...

Kalmar MK kommer att arrangera DM tävling i Minimoto samt enklare tävling i SuperMoto 27/7 på Skogstorps motorbana !

Vill du delta eller kanske bara är nyfiken på att kolla lite så är du/ni varmt välkomna...mera info om hur ni anmäler er finns på klubbens sida:www.kmkrr.se

Serveringen kommer att vara öppen:tummenupp

Kalmar MK kommer att arrangera DM tävling i Minimoto samt enklare tävling i SuperMoto 27/7 på Skogstorps motorbana !

Vill du delta eller kanske bara är nyfiken på att kolla lite så är du/ni varmt välkomna...mera info om hur ni anmäler er finns på klubbens sida:www.kmkrr.se

Serveringen kommer att vara öppen:tummenupp

Nu till helgen alltså....:tummenupp

Välkommna till en motorhelg med Minimoto o Supermoto...:tummenupp

Minimoto är om inte väldens billigaste motor sport right? Jag har en Blata Origami -05 som står nere i garaget som bara är kört 1 gång iår. 12 häst på bakhjulet orginal. Bänkad. Så bra med fart är det i dom ! Såg för något år sedan en 60+ karl kliva ner på en sån maskin :D

Kanske någon som var på Hälla i Västerås i helgen o såg på RM tävling nr:3 i Minimoto ?

Var riktigt bra race hela helgen...

Jupp, jag häktade på tanten på Viffern och kikade lite, vi har bekanta vars lillebror och syster spakar lite (Robert och Josefin Lönnros). :)

Jag är mest förundrad över att man kan vrida knäna runt en sådan pjäs, jag hade behövt seriös hjälp av en kotknackare efter ett par varv... :D

/J

Minimoto är om inte väldens billigaste motor sport right? Jag har en Blata Origami -05 som står nere i garaget som bara är kört 1 gång iår. 12 häst på bakhjulet orginal. Bänkad. Så bra med fart är det i dom ! Såg för något år sedan en 60+ karl kliva ner på en sån maskin :D

Ja du har ju en bana i närheten, så varför kör du inte?

Häng på dina polare ner till Kalmar 6-7/9 till Riksmästerskpet i minimoto som går där....:tummenupp

Ja så var det då dags att köra sista deltävlingen för året i Riksmäterskapet i Minimoto.
Finalnen går i Kalmar på Skogstorps motorbana 7/9-08

Lördagen 6/9 8:00-18:00 träning
Söndagen 7/9 8:00-ca 16:00 tävling

Serveringen öppen
Fri entre'

Alla välkomna !

Dags att väcka liv i denna tråden igen...Vi kör den 19/7 en enklare tävling för minimoto i Kalmar, för att göra alltihopa lätt o smidigt så kör vi en enda klass för seniorerna.
Kör med vad du har, kinahojar, polini 3-port 40-50cc...som sagt vad du har...också möjligt att ta licenskurs på fredagen.

Vi har nu också möjlighet i Kalmar att erbjuda "prova på" för dom som vill o kanske inte har egen utrustning eller hoj !

www.kmkrr.se:tummenupp

Mvh Jonas Ordf Kalmar MK:s RR-sektion

Hallå allihopa !

I helgen som kommer så kör vi riksmästerskap i minimoto på Skogstorps motorbana ute vid kläckebergavägen.
Lördagen blir det träning och tidsträningar 13:00-18:00, Söndagen blir det finaler och långlopp ! Finalerna börjar klockan 9:55 och långloppet börjar klockan 13:45 ca

Serveringen är öppen...så ta gärna en tur förbi o kolla på dom små racemaskinerna

Det är ca 45st anmälda så lite race borde det ju i alla fall bjudas på

Mvh Jonas

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back