Motorsågskurs i Stockholmsområdet?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Efter att ha finkammat internät så vänder jag mig till sporthoj.com för råd.

Som rubriken lyder så är letar jag efter något företag som anordnar utbildning för motorsågskörkort AB. Kring Stockholm med omnejd. Även en bit ned i Sörmland funkar. Jag bor i Nynäshamn så att åka till norra sidan av Stockholm är ungefär lika lätt som att åka en bra bit ned i Sörmland.

Så vart hittar jag det jag söker? Jag hittade någon kursgård en bit ovanför Uppsala men där var de tydligen fullbokat. Samt något företag som eventuellt anordnar utbildning om man ber dom. Men jag vill gärna ha något mera konkret.

Last edited:
Kul att se skillnaden i kurstiden mellan aktörer. Det vuxenskolan klarar på två kvällar behövs det fyra heldagar till hos skogstyrelsen.

Kan ju passa på att posta nått semi-seriöst när jag ändå håller på... Kolla med räddningstjänsten om dom kör utbildning. Vet att vissa ställen i landet erbjuder det.

Här finns det om du vill komma billigt undan.

http://www.sv.se/sv/Hemsidesmallar/...uicksearchsubjectcategory=-1&quicksearchword=

Edit: Fanns flera ställen som utbildade senast jag kollade...

Vilken var kursgården?

Bättre sent en aldrig att svara... Jag har kollat där tidigare i veckan då fanns de inget i Stockholms området, bara skogskommuner långt bort. Men nu verkar de ha uppdaterat, de kommer hållas kurs i nära mig :) i september... :död Skulle helst vilja ha de fixat tidigare, men finns de inga andra möjligheter så får de bli den kursen.

Vad kursgården utanför Uppsala heter Frossarbo.

Skogstyrelsen gick jag på för några år sen, är väl dom som har flest utb men antar du kollat där?
http://www.skogsstyrelsen.se/sv/Aga-och-bruka/Kurser-och-traffar/

Jag har kollat där men de anordnar bara kurser i skogskommuner långt bort, men jag håller mig uppdaterad i både i skogsstyrelsens hemsida och på studieförbundets.

Studieförbundet kommer hålla en kurs nära mig i höst. Så om inte annat så får de bli den.

Kan ju passa på att posta nått semi-seriöst när jag ändå håller på... Kolla med räddningstjänsten om dom kör utbildning. Vet att vissa ställen i landet erbjuder det.

Tack. Jag ska kolla upp de också.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph