Motorrenovering nära Hässleholm

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tja, jag har lite av ett dilemma. Köpte hoj för 11,000 fixade till den för cirka 4000 med strypbrickor, ny regg, frakt o dyl. Nu är det dock så att när man motorbromsar i 2an så kan den hoppa ner i friläge alternativt 1an.

Någon som är skit duktig och kan fixa upp gamla hojar? (betalar givetvis)
Saken är den att jag har alternativet att börja om proceduren och köpa ny hoj eller fixa den...

Du ska hitta på någon som är kunnig just på din modell. Har du tur går det att fixa på plats i hojen. (Då ska du ha väldigt tur i och för sig.) Värsta fall måste man ur med motorn och skruva itur den i molekyler. I det senare fallet kan det kosta en slant. Då kan det vara värt att sälja hojen som "gördetsjälvobjekt" och köpa en annan. Betala någon för att byta (troligtvis) skiftgafflar kan vara ganska kostsamt. Med tanke på hojens värde.
Eller så köper du en handbok och fixar själv :)

Mats

Du ska hitta på någon som är kunnig just på din modell. Har du tur går det att fixa på plats i hojen. (Då ska du ha väldigt tur i och för sig.) Värsta fall måste man ur med motorn och skruva itur den i molekyler. I det senare fallet kan det kosta en slant. Då kan det vara värt att sälja hojen som "gördetsjälvobjekt" och köpa en annan. Betala någon för att byta (troligtvis) skiftgafflar kan vara ganska kostsamt. Med tanke på hojens värde.
Eller så köper du en handbok och fixar själv :)

Mats

Tack för ditt seriösa svar mats. Jo, jag har en handledare som är mycket duktig på att mecka, men han säger att han inte ger sig på "motorer" och "växellådor" och i det här fallet tror jag just att det är det som gett sig. Men jag är riktigt kluven, jag är mån om att kostnaden kanske blir uppemot 10,000:- men en ny hoj med reg-besiktning kostar ju säkert det dubbla.

Tråkigt är det att min studentbössa är slut nu och jag ber till gud för ett sommarjobb! Alternativet verkstad är uteslutet för det är ju extremt kostsamt och finmotoriken i en motor är mycket komplex så jag hoppas på att det finns en grym entusiast eller någon som har hela motorn.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!