Motorrenovering KTM 4-takt RFS motor

_booost_

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
KTM 300 exc
Hej, söker lite info om verkstäder och andra som utför motorrenoveringar på 4-takt.
Vilka finns i stockholms/uppsala området? Har ni några tips? Som är bra i pris osv! Skriv här eller pm:a till mig. Tack.

Jag har väl tittat in i en RFS eller två. Vad skall göras? Årsmodell? Sugen på några uppgraderingar?

Jag har väl tittat in i en RFS eller två. Vad skall göras? Årsmodell? Sugen på några uppgraderingar?
KTM 525 -07. Byte av kolv, kamkedja, ramlager, kontroll av vevstake (ev utbyte). Cykeln har gått 140 timmar,2 klick kvar på kamkedja. Startar och går bra i dagsläget men vill göra en genomgång ändå.
mvh

KTM 525 -07. Byte av kolv, kamkedja, ramlager, kontroll av vevstake (ev utbyte). Cykeln har gått 140 timmar,2 klick kvar på kamkedja. Startar och går bra i dagsläget men vill göra en genomgång ändå.
mvh

Det verkar vettigt. Går cykeln enduro, grusväg eller motard? Kan absolut göra det i vinter men du får plocka ur motorn ur ramen och skicka den då jag inte bor i sthlm. Vem som är duktig i Sthlm förutom MC Sport vet jag inte.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025