Motorras CBR 900 (954)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Exakt vad var det som hade skurit?
På ett vis är det ju trist att dom inte ställer upp, men å andra sidan, alla servicear ska ju följas, det är en del av spelreglerna, och är inte dom gjorda har jag full förståelse för att dom backar! Inget konstigt med det. Och oavsett om den är gjord eller inte, finns det ingen stämpel finns det inget bevis för det heller!
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Tycker det är ett generöst erbjudande från honda att ställa upp med (förmodligen) likvärdig motor. följer man inte serviceboken så begår man ju ett avtalsbrott mot hondas garantiåtagande
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Tycker det är ett generöst erbjudande från honda att ställa upp med (förmodligen) likvärdig motor. följer man inte serviceboken så begår man ju ett avtalsbrott mot hondas garantiåtagande

Håller med, det står ju klart och tydligt.

Sen brukar ju vattenpumpen knacka på dessa om den börjar bli dålig, är det den som skurit? Hade du satt en kolv eller fått ett lager skuret så borde du ju inte ha kommit fram till verkstaden ens
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
tycker det verkar kanon att ställa upp med en begagnad motor.
din motor är oxå begagnad - det är tom en begagnad motor på väg att få motorras.

det där med att honda står för kvalitet tror jag inte på längre. det gäller säkert de äldre modellerna men nu för tiden måste de ju talla på allt möjligt för att hänga med i motoreffekten jämfört med andra modeller.

/3 motorbyten
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Tycker det är ett generöst erbjudande från honda att ställa upp med (förmodligen) likvärdig motor. följer man inte serviceboken så begår man ju ett avtalsbrott mot hondas garantiåtagande


+1
Kan ju inte vara så svårt att förstå? Ingen service, ingen garanti..
Tycker du skall vara glad att dom försöker lösa en motor till dig, det är ingenting de är skyldiga till, ren good will
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
tycker det verkar kanon att ställa upp med en begagnad motor.
din motor är oxå begagnad - det är tom en begagnad motor på väg att få motorras.

det där med att honda står för kvalitet tror jag inte på längre. det gäller säkert de äldre modellerna men nu för tiden måste de ju talla på allt möjligt för att hänga med i motoreffekten jämfört med andra modeller.

/3 motorbyten
Fast å andra sidan, om hojen konstant går på slangen å motorn går torr på olja så kanske det är lite annorlunda än vad motorteknikerna på Honda tänkte sig? ;)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hej,

Visst, jag "köper" garantivillkoren men samtidigt kan man tycka att när alla övriga service intervaller är dokumenterade och den som saknas inte berör service av själva motorn etc så känns det ju lite märkligt.
Men men, vi får väl se vad det här slutar. Går det att lösa med en beg. motor i gott skick så förmodar jag att man bör vara nöjd.
Kul att så många "tycker till"!
/
Teppas
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Vem hade hojen innan dig? Kolla med den killen om han gjort servicen nånstans. Ta sedan kontakt med verkstaden och se om de har det dokumenterat.

Har ingen aning om ifall det är en framkomlig väg men du kan ju försöka.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Okaj, sånna hära trådar gör mig nervös!!! :näsblod

Till och från läser man om att 954:eek:r spricker i blocket. Vad beror detta på!?
Finns det tillverkningsbrytnummer när dessa problem är åtgärdade?

Min är fullservad och går klockrent. Har tickat över på 2800mil, inte utan att man blir lite nervös när man läser sånt här!!!

Vill inte skiljas ifrån den, men samtidigt har jag inte råd med ett motorras. Ska man vara feg och byta hojen i förebyggande syfte... :va :gnissla
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Tror inte att detta är vanligt på 954orna. Jag är rätt säker på att de håller lika hög kvalite om inte högre än motsvarande sporthojar från Kawasaki, Yamaha med flera.

Har hört mycket gott om 954:an, speciellt av folk som stuntar med dem - slitstarka som satan, går inte att paja :)

Kaliz, du ska nog inte köpa begagnad hoj isåfall :)
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Något att tänka på för alla som vill ha en giltig garanti!
(vet bara säkert när det gäller Honda)

Titta på första sidan på häftet där verkstan stämplar en utförd service, där står namnet vad själva häftet heter... *GARANTIBOK*
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Enligt Honda hade blocket spruckit på ett tiotal (om jag minns rätt) 954:eek:r... Var själv i kontakt med servicechefen i GBG.
 

Dr.Bike

Guest
tycker det verkar kanon att ställa upp med en begagnad motor.
din motor är oxå begagnad - det är tom en begagnad motor på väg att få motorras.

det där med att honda står för kvalitet tror jag inte på längre. det gäller säkert de äldre modellerna men nu för tiden måste de ju talla på allt möjligt för att hänga med i motoreffekten jämfört med andra modeller.

/3 motorbyten

Men Ingel...;)
Varvstoppet ÄR inte motorns "trivselzon"

Fast å andra sidan, om hojen konstant går på slangen å motorn går torr på olja så kanske det är lite annorlunda än vad motorteknikerna på Honda tänkte sig? ;)

Ahahaha, du HADE redan svarat...
(bommade läsa alla inlägg)
 
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Enligt Honda hade blocket spruckit på ett tiotal (om jag minns rätt) 954:eek:r... Var själv i kontakt med servicechefen i GBG.

Men någon som vet vad det beror på? Vad är root causen? Miss i gjutningen? Dvs tunnväggigt motorblock..eller vad? :va
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top