Motorras CBR 900 (954)

Exakt vad var det som hade skurit?
På ett vis är det ju trist att dom inte ställer upp, men å andra sidan, alla servicear ska ju följas, det är en del av spelreglerna, och är inte dom gjorda har jag full förståelse för att dom backar! Inget konstigt med det. Och oavsett om den är gjord eller inte, finns det ingen stämpel finns det inget bevis för det heller!
 
Tycker det är ett generöst erbjudande från honda att ställa upp med (förmodligen) likvärdig motor. följer man inte serviceboken så begår man ju ett avtalsbrott mot hondas garantiåtagande
 
Tycker det är ett generöst erbjudande från honda att ställa upp med (förmodligen) likvärdig motor. följer man inte serviceboken så begår man ju ett avtalsbrott mot hondas garantiåtagande

Håller med, det står ju klart och tydligt.

Sen brukar ju vattenpumpen knacka på dessa om den börjar bli dålig, är det den som skurit? Hade du satt en kolv eller fått ett lager skuret så borde du ju inte ha kommit fram till verkstaden ens
 
tycker det verkar kanon att ställa upp med en begagnad motor.
din motor är oxå begagnad - det är tom en begagnad motor på väg att få motorras.

det där med att honda står för kvalitet tror jag inte på längre. det gäller säkert de äldre modellerna men nu för tiden måste de ju talla på allt möjligt för att hänga med i motoreffekten jämfört med andra modeller.

/3 motorbyten
 
Tycker det är ett generöst erbjudande från honda att ställa upp med (förmodligen) likvärdig motor. följer man inte serviceboken så begår man ju ett avtalsbrott mot hondas garantiåtagande


+1
Kan ju inte vara så svårt att förstå? Ingen service, ingen garanti..
Tycker du skall vara glad att dom försöker lösa en motor till dig, det är ingenting de är skyldiga till, ren good will
 
tycker det verkar kanon att ställa upp med en begagnad motor.
din motor är oxå begagnad - det är tom en begagnad motor på väg att få motorras.

det där med att honda står för kvalitet tror jag inte på längre. det gäller säkert de äldre modellerna men nu för tiden måste de ju talla på allt möjligt för att hänga med i motoreffekten jämfört med andra modeller.

/3 motorbyten
Fast å andra sidan, om hojen konstant går på slangen å motorn går torr på olja så kanske det är lite annorlunda än vad motorteknikerna på Honda tänkte sig? ;)
 
Hej,

Visst, jag "köper" garantivillkoren men samtidigt kan man tycka att när alla övriga service intervaller är dokumenterade och den som saknas inte berör service av själva motorn etc så känns det ju lite märkligt.
Men men, vi får väl se vad det här slutar. Går det att lösa med en beg. motor i gott skick så förmodar jag att man bör vara nöjd.
Kul att så många "tycker till"!
/
Teppas
 
Vem hade hojen innan dig? Kolla med den killen om han gjort servicen nånstans. Ta sedan kontakt med verkstaden och se om de har det dokumenterat.

Har ingen aning om ifall det är en framkomlig väg men du kan ju försöka.
 
Okaj, sånna hära trådar gör mig nervös!!! :näsblod

Till och från läser man om att 954:or spricker i blocket. Vad beror detta på!?
Finns det tillverkningsbrytnummer när dessa problem är åtgärdade?

Min är fullservad och går klockrent. Har tickat över på 2800mil, inte utan att man blir lite nervös när man läser sånt här!!!

Vill inte skiljas ifrån den, men samtidigt har jag inte råd med ett motorras. Ska man vara feg och byta hojen i förebyggande syfte... :va :gnissla
 
Tror inte att detta är vanligt på 954orna. Jag är rätt säker på att de håller lika hög kvalite om inte högre än motsvarande sporthojar från Kawasaki, Yamaha med flera.

Har hört mycket gott om 954:an, speciellt av folk som stuntar med dem - slitstarka som satan, går inte att paja :)

Kaliz, du ska nog inte köpa begagnad hoj isåfall :)
 
Något att tänka på för alla som vill ha en giltig garanti!
(vet bara säkert när det gäller Honda)

Titta på första sidan på häftet där verkstan stämplar en utförd service, där står namnet vad själva häftet heter... *GARANTIBOK*
 
Enligt Honda hade blocket spruckit på ett tiotal (om jag minns rätt) 954:or... Var själv i kontakt med servicechefen i GBG.
 
tycker det verkar kanon att ställa upp med en begagnad motor.
din motor är oxå begagnad - det är tom en begagnad motor på väg att få motorras.

det där med att honda står för kvalitet tror jag inte på längre. det gäller säkert de äldre modellerna men nu för tiden måste de ju talla på allt möjligt för att hänga med i motoreffekten jämfört med andra modeller.

/3 motorbyten

Men Ingel...;)
Varvstoppet ÄR inte motorns "trivselzon"

Fast å andra sidan, om hojen konstant går på slangen å motorn går torr på olja så kanske det är lite annorlunda än vad motorteknikerna på Honda tänkte sig? ;)

Ahahaha, du HADE redan svarat...
(bommade läsa alla inlägg)
 
Last edited:
Enligt Honda hade blocket spruckit på ett tiotal (om jag minns rätt) 954:or... Var själv i kontakt med servicechefen i GBG.

Men någon som vet vad det beror på? Vad är root causen? Miss i gjutningen? Dvs tunnväggigt motorblock..eller vad? :va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top