Motorrads Freddy Papunen jobbar hårt...

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Skön rubrik på en artikel som handlar om testkörningar i Spanien. Sjuksköterskor jobbar hårt, Förskollärare, gruvarbetare, städare jobbar hårt. Testkörning av hojar i Spanien är semester.

Dagens bittraste och avundsjukaste inlägg redan 8.25 på morgonen? :D

Freddy är professionell förare, körning är per definition hans jobb och inte semester alls. Att de är i Spanien har nog mest med vädret här hemma att göra. Har du tittat ut ur fönstret idag?

Papunen riskerar sitt liv varje dag kanske hade varit en bättre titel för att inte reta upp kaffedrickande förskolelärare :rolleyes:

Att ha jobbat som testförare tar snabbt bort glamouren av yrket, skitgöra helt enkelt.
200 rader testprotokoll som skall följas till punkt o pricka tar snabbt nöjet ut av det.
(nu är väl tidningsförare lite friare och mera koncentrerad på upplevelsen än fabriksförare som bara är ute efter att hitta fel)

Att ha jobbat som testförare tar snabbt bort glamouren av yrket, skitgöra helt enkelt.
200 rader testprotokoll som skall följas till punkt o pricka tar snabbt nöjet ut av det.
(nu är väl tidningsförare lite friare och mera koncentrerad på upplevelsen än fabriksförare som bara är ute efter att hitta fel)

Är det lika illa för motorjournalister? Jag tänker på gökarna i Top Gear. De verkar inte direkt lida på jobbet. :)

Haha vilken drömvärld vi lever i. Stackars freddy som måste slita så hårt. Nämenvafan kom in i matchen. Testköra hojar åt en tidning i Spanien är per definition inte ett hårt arbete, det är en kul semester. Top Gear gänget är ju helt slut, syns det inte att de lider. Tror Jeremy har grava utslitningsskador och ångest efter 25 år :banana

Jo jag har sett på både när Audi på 80talet och Citroën har vintertestat rallybilar, och visst är det säkert roligare än att sitta på kontor, men det är ett jobb det med...

Dom jag verkligen tycker synd om är dock mekanikerna, fy fan vad dom får slita...

Haha vilken drömvärld vi lever i. Stackars freddy som måste slita så hårt. Nämenvafan kom in i matchen. Testköra hojar åt en tidning i Spanien är per definition inte ett hårt arbete, det är en kul semester. Top Gear gänget är ju helt slut, syns det inte att de lider. Tror Jeremy har grava utslitningsskador och ångest efter 25 år :banana
Om du är bitter över att du gjort fel yrkesval så får du väl går något åt det istället för att bara sitta och gnälla.

Dom jag verkligen tycker synd om är dock mekanikerna, fy fan vad dom får slita...
*vinkar lite*
Jag har ett tiotal provförare "under" mig, det är lite svettigt i bland när det rör sig om ett 50 tal bilar på en dag :D

Att någon kan tycka det är kul att skruva bil gå långt utanför min uppfattning :gnissla

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!