motorprobs...

johan_2

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
cbr900rr streetfighter
Var ute på en sväng idag, allt funka som det skulle tills jag stod still en stund med hojen igång. När jag körde iväg så svarade den dåligt på gasen för att sedan DÖ!!! Skulle starta men då var det ingen kräm i batteriet. När jag väl fick igång hojen så låt det som att den inte tände på alla cylindrar, sen dog den igen. Nån som har nån bra ide??? :confused:
Tacksam för snabba svar.
 
Generatorn laddar inte. Antingen pajj där eller laddningsregulatorn därefter.

Skaffa lite mätuppgifter från t ex en servicebok så att du kan mäta upp lindningarna i generatorn. Vet inte om det går mäta regulator, men är lindningarna okejj så måste regulatorn vara pajj, om du inte får någon laddspänning.

Innan det så kan du givetvis kika på kablarna som går från generator och in till laddregulatorn, och sedan vidare till batteriet. Något är fel där.

På min hojj som hade samma symptom var det enkelt, det var en kabelkontakt från generatorn som hade smält ihop, och som inte gav kontakt längre. Varför vet jag inte men efter man rensat så funkar det prima.

/a
 
Ska ut och kolla nu, men varför tänder den så konstingt när den väl e igång?
 
Den går tills batteriet är slut. Sen orkar den inte ge gnista längre...

Du kan göra laddtestet om du inte är övertygad. Laddar du batteriet så ska hojjen gå normalt för att efter ett tag gå dåligt och dö. (Ett tag kan vara 2-3 timmar eller 2-3 dagar).

/a
 
aLcATRAZ skrev:
Den går tills batteriet är slut. Sen orkar den inte ge gnista längre...

Du kan göra laddtestet om du inte är övertygad. Laddar du batteriet så ska hojjen gå normalt för att efter ett tag gå dåligt och dö. (Ett tag kan vara 2-3 timmar eller 2-3 dagar).

/a

Har plockat ut batteriet för laddning samt bytt kablar vid laddregulatorn. Skulle byta stift samtidigt, fanns inte nånstans, får köpa imon. Så det gick inte att testa om det bara var kablarna. Får se imon...Hoppas att det inte e nåt annat...
 
Nu e batteriet laddat och dom nya stiften e i. Den starta fint :) , men går bara på 2 cyl :( . Kollade på tändkablarna och de till 1:an och 3:ans cyllar var dåliga mot tändspolarna( trådarna stack fram). En kille på Ahlqvist sa att det antagligen e spolarna som e kass. När den var igång så mätte jag över batteriet och den laddade 12,6-12,8, e de ok?

Kan det vara spolarna e de cdi:boxen, eller båda? :huvet
 
johan_2 skrev:
När den var igång så mätte jag över batteriet och den laddade 12,6-12,8, e de ok?
om det är ett 12v batteri, ska det ladda 14v när motorn är igång
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top