Motorproblem

silvergsxr

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Gsx1100r
Hej alla! Han köra i en vecka innan jag stötte på problem. De började gå ojämnt på tomgång och strax därefter slutade den att gå på alla cylindrar. Känner någon igen detta problem och vad kan det vara? Tacksam för svar då jag inte är så duktig på att skruva.

silvergsxr skrev:
2546348 Hej alla! Han köra i en vecka innan jag stötte på problem. De började gå ojämnt på tomgång och strax därefter slutade den att gå på alla cylindrar. Känner någon igen detta problem och vad kan det vara? Tacksam för svar då jag inte är så duktig på att skruva.

Kan vara så enkelt som ett tändstift som gett upp..

Vad det är för hoj är bra att tillägga? :)

silvergsxr skrev:
2546348 Hej alla! Han köra i en vecka innan jag stötte på problem. De började gå ojämnt på tomgång och strax därefter slutade den att gå på alla cylindrar. Känner någon igen detta problem och vad kan det vara? Tacksam för svar då jag inte är så duktig på att skruva.
Soppatorsk i någon form??
Brist på soppa? (Skvalpar i tanken?)
Fel på soppakranen? Pri - Res?
"Tvärstopp på allt" brukar ofta var elfel.
Kommer gnista?

Sen underlättar det hjälpen om vi vet vilken hoj det gäller.
Förgasare - Insprut? t ex?

Kahobe skrev:
2546492 Soppatorsk i någon form??
Brist på soppa? (Skvalpar i tanken?)
Fel på soppakranen? Pri - Res?
"Tvärstopp på allt" brukar ofta var elfel.
Kommer gnista?

Sen underlättar det hjälpen om vi vet vilken hoj det gäller.
Förgasare - Insprut? t ex?

GSXR 1100- 97 har full tank. vet inte vart jag ska börja. Soppakranen stod på pri. Jag upplever det som den slutat gå på en eller flera cylindrar

silvergsxr skrev:
2546545 GSXR 1100- 97 har full tank. vet inte vart jag ska börja. Soppakranen stod på pri. Jag upplever det som den slutat gå på en eller flera cylindrar

Provade du att ställa den på pri nu när problemet uppstod lr vad den så när du köpte hojen?

(PRI=släpper bensin förbi vaakumstyrda ventilen, dvs bensin även när motorn står stilla, RES=reserv, bensin flödar tills tanken är tom, regleras av ovan nämnda vaakummembran. ON=normalläget, ger bensin ner till reservnivån. reglerat av ovan nämnda vaakumstyrda ventil).

Fotrally skrev:
2546577 Provade du att ställa den på pri nu när problemet uppstod lr vad den så när du köpte hojen?

(PRI=släpper bensin förbi vaakumstyrda ventilen, dvs bensin även när motorn står stilla, RES=reserv, bensin flödar tills tanken är tom, regleras av ovan nämnda vaakummembran. ON=normalläget, ger bensin ner till reservnivån. reglerat av ovan nämnda vaakumstyrda ventil).

den stod så när jag köpte den

Hade liknande problem på min busa, det var en spridare som satts igen. Har du spridare eller förgasare?

-PLM- skrev:
2546607 Hade liknande problem på min busa, det var en spridare som satts igen. Har du spridare eller förgasare?
Det sitter förgasare. Jag var och testade den igen. Den gick lite oroligt på tomgång då den var kall. När jag kör går den bra men då jag kom hem igen så börjar den gå oroligre på tomgång där den i omgångar nästan stannar.

Det är hästarna på loftet som har rymt! :D

För att kolla soppatillförseln - med kranen på PRI och du har skruvat ut en dräneringsskruv på ett av flottörhusens botten så ska det kunna rinna soppa i flera minuter (samla upp i ett stort kärl) utan avmattning. Rinner det inte konstant lär du kika på slangar, avluftningen, soppafilter och kranmekanismen.

Hur en hoj går på tomgången när den är kall har absolut noll betydelse.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti