Motorproblem !!!!

andersbrink skrev:
2340809hur svårt är det att felsöka på en skala 0 till 0.

Hur svårt är det att blanda en grogg på gösser special och jägermaister...?

5v! dom har säkert inte ens kollat den nå spec.. :3freak

vx800 skrev:
2330580
Komp ok, gnista finns, bensin likaså.....dock efter ett tag så verkar den knacka igen stiftet ( enl verkstadskillen som provkörde)
"Knacka igen"?? Så att det inte blir något gap?
Isf kan de ju ha för lång tändstiftsgänga eller så ligger något löst mellan kolv och topp, men det brukar höras ganska bra ...
På 5 veckor ska man väl för f-n hitta ett dylikt fel?!?

Det finns en möjlig orsak till att beakta. Ok att spolen ger gnista när man tittar på ett löst stift, men ibland kan gnistan vara så dålig att komp och virvlar helt enkelt "blåser ut" gnistan och den orkar inte riktigt antända gasblandningen.

Silverryggen skrev:
2342365 Hur svårt är det att blanda en grogg på gösser special och jägermaister...?

Det blir iaf roligare att skruva hoj då!

5 veckor, det låter som att hojmecken skolkade från lär-dig-felsöka-elsystem kursen. Ska bli intressant att höra vad felet var för något...

Fråga inte mig !! Det är därför den är på verkstad .............:)
De sa att den fick bränsle o att komp var ok men att den knackar igen stiftet......
Även jag väntar med spänning på o få reda på felet.....

Hackade lite på dem när jag ringde för 1000:de gången typ.............

Det enda positiva i denna seeeega soppa är att jag inte har slitit en mil på min egen hoj under sommaren utan på de jag har fått låna.....:tummenupp

Last edited:
Tjohoo !! Hojen är färdig o jag hämtade den igår !!
De hade rivit hela bränslesystemet ( tank, slangar , förgasare) o rensat, spolat,blåst o torkat mm o sedan satt ihop allt igen...trimmat in förgasarna o nu funkar den klockrent !!!! Å så gôtt det är !!!!! Nu ska jag åka hela helgen !!!

vx800 skrev:
2407855 Tjohoo !! Hojen är färdig o jag hämtade den igår !!
De hade rivit hela bränslesystemet ( tank, slangar , förgasare) o rensat, spolat,blåst o torkat mm o sedan satt ihop allt igen...trimmat in förgasarna o nu funkar den klockrent !!!! Å så gôtt det är !!!!! Nu ska jag åka hela helgen !!!
Gôtt!!
Det är en ganska trevlig maskin att bara puttra runt på :)

Jo , inte värsta draget , men den låter gôtt !!
Jag provkörde en ducce S2R 1000 -06......En kille på mcaffären sa "kör du den vill du bara ha den" ....Jag var tveksam .......men jag får nog hålla med !! Man körde bara med ett dumt :) hela tiden !!!!

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back