Motorproblem r6-99 HJÄLP!

Jo precis, det behöver inte inte vara så avancerat eller så dyrt,, så att det kan ju vara värt att riva motorn innan du köper en ny ,

Hojjen har gått 4.300 mil.
Kom över en relativt billig motor, var den 01an som jag nämde tidigare.
Den nya motorn är nyservad och klar medans jag måste göra service på den gammla.
Blir köp av ny motor så kan man sätta den andra på nått roligt.

Edit: Om den gammla är innom räddning.

Hur går det för dig?

Antar att det inte blir någon avrostning för dig imorgon,,, fast det är klart, det står en GT 125 -74 hos brorsan , den startar fint,, lite luft i däcken bara så....

Stefanp skrev:
2138757 Hur går det för dig?

Antar att det inte blir någon avrostning för dig imorgon,,, fast det är klart, det står en GT 125 -74 hos brorsan , den startar fint,, lite luft i däcken bara så....

Avrostning?
När, var, hur?

Tjejen fyller 20 så ska ut på bio och sånt, hade annars inte bangat på att glida efter med en 125a! :rofl

Motorn blir skickad i början av nästa vecka, och jag jobbar natt kommande vecka = ledig hela fredagen = skruva in den då.

Edit: bion och sånt börjar 15.00, så äre innan det skulle det vara kul :banana

aj aj aj! det blir att jobba övertid? detta blir inte billigt :hihi

Jag vet inte hur länge avrostningen håller på , men det är samling på kykparkeringen kl 10.00 sen bär det visst av mot gocartbanan,,, sen vettefan , jag har aldrig varit på avrostning, ska dit med en från jobbet som säger att det är kul som fan, så vi får väl se.

Synd att inte 125:an är besiktad, hade sett förjävla kul ut om du kom i full mundering på den , den är vit, och förutom det så ser den ut som en förväxt suzuki k-50, allmänt skabbig är den ocskå , dock så fungerar allt på den , och den är körduglig.. och just nu så går den fortare än din r6:a ,, hoppas du får ihop den snart..

Felet är: Det har hoppat ut en järndank från ett lager, som stutsar vid kolven.
Därför det tickar sådär metalliskt. Eller så är det bara en gräshoppa som krypit in och lagt sig medans ni chekade p-rulle.

DimEnsion skrev:
2139607 Felet är: Det har hoppat ut en järndank från ett lager, som stutsar vid kolven.

Hur kom den in mellan toppen och kolven då? Låt mig påminna dig om att det inte är en tvåtaktare med kanaler i cylindrarna...

Jag tror på ventilknas eller kamkedjesträckaren.

Jasså ja, det är en fyrtaktare.
Jo då har jag en annan teori om vad som kan vara fel.

Jag tror så här va, att någon busig rakkare har haft i grus i röret, sen fyllt med någon form av gas, så det exploderar i röret och blir innåtsug. Då flyger allt skit in i utblåset och när du sedan startade den knackade du sönder hela kolven och alla ventiler.

Yamaha.. hehe.. tillbehör på det fabrikatet.. kamkedjesträckare... som e kass. kedjan ha slackat o dödat ett par ventiler,,, eller ett överfall som har gett upp? kolla sträckarn,,

Mr Helmut skrev:
2164858 Hur går det?

Fått ordning på gammla motorn? Vad orsakade raset?

Inte fått någon ordning på nått än :huvet
Jobbar för mycket och den nya motorn tickar oroväckande mycket, så återstår att se vad som händer :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg