Motorproblem KTM 525

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
KTM 990 smr -11
skulle köra lite cross idag, men när jag skulle starta hojen
ville den knappt gå igång, men efter en stund startade den o
då fick jag förklaringen till att den va segstartad, den rök blått så jag knappt kunde se hojen längre :skrämd

den lät o gick som den skulle men de kom så mycke olja så att de rann ur krökarna..

de är jättemycket olja i motorn(helt förmycket), o de va de inte sist jag körde.

så hur kan de bli mer olja i motorn?
besin som kommer ner i oljan?

Nån som har något tips?
(de enda jag har ändrat på hojen sen förra året är att jag har satt på ett fp helsystem o de har jag kört med några gånger)
 
Last edited:
Du har inte kört den på släpvagn till banan med soppakranen på och dränkt hela motorn när förgasaren flödat? Det har jag lyckats med nån gång :rolleyes:
 
har kört den på släp
o de e möjligt att kranen varit på

kan de flöda så mycket att man fyller på motorn?

Ska prova att byta oljan i morgon o se om de blir bättre



Busaberg skrev:
Du har inte kört den på släpvagn till banan med soppakranen på och dränkt hela motorn när förgasaren flödat? Det har jag lyckats med nån gång :rolleyes:
 
Jag t'mmer motorer på soppa flera ggr i veckan på jobbet. Folk som glömt hojen i PRI läge först och främst. Vanligt fel på VN750 tex...
Det kan hända och isf kan det fylla upp till topplocket för den delen. Har vid ett flertal tillfällen tömt motorer på 8-9 liter soppa/oljeblandning...
Öppna oljepluggen och lukta i motorn, det känns i regel om det är soppa i den.

Daniel...
www.supermotard-racing.com
 
ypvs skrev:
Öppna oljepluggen och lukta i motorn, det känns i regel om det är soppa i den.
[/url]

Höhö..inte på min motor, där luktar ALLT 2takts olja, och bensin! :huvet
Man skulle knappt känna om det var i motorn eller utanpå...
Luktar det inte något av ovanstående så luktar allt bilschampo! :yoparty
 
ypvs skrev:
Jag t'mmer motorer på soppa flera ggr i veckan på jobbet. Folk som glömt hojen i PRI läge först och främst. Vanligt fel på VN750 tex...
Det kan hända och isf kan det fylla upp till topplocket för den delen. Har vid ett flertal tillfällen tömt motorer på 8-9 liter soppa/oljeblandning...
Öppna oljepluggen och lukta i motorn, det känns i regel om det är soppa i den.

Daniel...
www.supermotard-racing.com
Borde inte nålventilen till flottören stänga även om man har PRI-läget på? Motsvarar inte PRI en vanlig soppakran som står på ON? Om felet uppkommer ofta på VN750 borde det väl betyda att dessa cyklar oftare än andra har otäta nålventiler i förgasaren... :va *nyfiken*

Var jobbar du förresten? Är du mekaniker på en MC-firma? *nyfiken igen :)*
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top