Motorproblem 107cc gs-311

zoogy

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Minicross, Pocketbike, Minimoto
Hej jag har nyss köpt mej en gs-311 med 3-ventilsmotorn 4växlad manuell 107cc

motorn är tydligen utbytt.. han sa att den krånglade bara nu när jag skulle köpa den o alltid funkat bra innan.. börjar misstänka att det är detta felet som gjorde att han sålde den

det va inget elsystem på den sa han jag köpte den av utan bara kick.. jag har dock hittat massa kablar bakom luftfiltret så det e väl trasigt eller bortkopplat..

Mitt problem e att den gåt o starta och den går som fan kanske 20meter sen bara dör den.. har kollat o det e fin gnista på ett ngk R stift. bensinen kommer fram och rengjort förgasaren och försökt ställa in skruvarna på förgasaren men hur man än gör blir det samma fel.. den funkar en bit o sen bara dör..

motorn blir fruktansvärt varm.. motorn blir kanska varm o kröken nästan så det bränner hål i byxan.. men det kanske är normalt på denna modell?


Nån som har några tips?
 
Tycker det låter som att du kör slut på den bensin som ligger i förgasaren.
Har du kollat så att bensinen rinner fint från tanken? Kanske skräp i tanken?
Dåligt flöde i bränsle filtret-BYT!

Jag menar den startar ju och verkar gå bra så det är säkert ett bränsle fel.
 
Har du kollat kablarna som sitter under sadeln
Jag hade liknande problem, men efter lite testande
så insåg jag att den stannade alltid när jag satte mig på sadeln.
En kabel var klämd och så blev det kortis.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top