Hej jag har nyss köpt mej en gs-311 med 3-ventilsmotorn 4växlad manuell 107cc
motorn är tydligen utbytt.. han sa att den krånglade bara nu när jag skulle köpa den o alltid funkat bra innan.. börjar misstänka att det är detta felet som gjorde att han sålde den
det va inget elsystem på den sa han jag köpte den av utan bara kick.. jag har dock hittat massa kablar bakom luftfiltret så det e väl trasigt eller bortkopplat..
Mitt problem e att den gåt o starta och den går som fan kanske 20meter sen bara dör den.. har kollat o det e fin gnista på ett ngk R stift. bensinen kommer fram och rengjort förgasaren och försökt ställa in skruvarna på förgasaren men hur man än gör blir det samma fel.. den funkar en bit o sen bara dör..
motorn blir fruktansvärt varm.. motorn blir kanska varm o kröken nästan så det bränner hål i byxan.. men det kanske är normalt på denna modell?
Nån som har några tips?
motorn är tydligen utbytt.. han sa att den krånglade bara nu när jag skulle köpa den o alltid funkat bra innan.. börjar misstänka att det är detta felet som gjorde att han sålde den
det va inget elsystem på den sa han jag köpte den av utan bara kick.. jag har dock hittat massa kablar bakom luftfiltret så det e väl trasigt eller bortkopplat..
Mitt problem e att den gåt o starta och den går som fan kanske 20meter sen bara dör den.. har kollat o det e fin gnista på ett ngk R stift. bensinen kommer fram och rengjort förgasaren och försökt ställa in skruvarna på förgasaren men hur man än gör blir det samma fel.. den funkar en bit o sen bara dör..
motorn blir fruktansvärt varm.. motorn blir kanska varm o kröken nästan så det bränner hål i byxan.. men det kanske är normalt på denna modell?
Nån som har några tips?