Motorolja till min R1

Ludde78 skrev:

:tummenupp Poäng till dig!!

Men som jag sa tidigare: Man ska vara försiktig med auktoriteter, och ffa blind tilltro till dem.
Nån annan här på forumet sa klokt: Fakta Rules.
Men det kan oxå vara vanskligt, för det beror på HUR fakta fås fram och ffa presenteras.
Jjg vet verkligen inte allt, och det jag säger försöker jag basera på en sammanvägd bild av allt jag plöjer inonm detta område, dvs även ha med i bakhuvudet vad de sagt som säger saker jag inte delar tron på.
Analysera: VARFÖR sa de så, vad i det är rätt, och om det inte är det, varför säger de så ändå osv.

Så hur vet man vad som är riktigt då?

Tjaa, man får se till att veta var en rimlig gräns går, varöver vidare kvalite/prestanda på en produkt inte längre behövs rent förnuftsmässigt.
Sen när den gränsen passeras av de produkter man är intresserad av, så blir resten en akademisk diskussion, som oftast hänger upp sig på spetsfundigheter.
Eller källhänvisningar, där den som presenterar källan med längst titel osv blir segraren.

Jag väljer istället att inte tro nånting i blindo utan försöker iaf så långt det är möjligt, och rimligt att verifiera fakta.
Även här går en logisk och teknisk rimlighetsgräns, när vilken den är passerad, så är det som sagt inte nödvändigt att verifiera om och huruvida oljan x är 3 attoenheter bättre än oljan y.

Även om såna bisarra typer som jag kan tycka att det är kul!! :hihi

*DanTheMan* skrev:
Säljer inte Q8 sin bästa mc-olja på 20 liters dunk för typ 70 kr litern??
Har för mig att jag såg det i tidningen,,,det e ju ett klart prisvärt alternativ.

Absolut! Och jag tror t.o.m 60:-/L är inom räckhåll! Ska vi dela en dunk? :tummenupp

Snåla inte på oljan...

Har haft en del kopplings haverier i sommar..Är mc mek.. :
Vad det beror på vet jag inte.Men en hade kört på någon biltema olja..
Det slutade med att det kostade ca 4000 kr...
Snåla inte på oljan utan köp de kända märken..Som Castrol,Motul,Shell,Belray.
Quakerstate funkar inte på en del sport hojar kan gå trögt i växlar..
Var inte dumsnål.. :huvet

Jerry#1 skrev:
...köp de kända märken..Som Castrol,Motul,Shell,Belray.
Quakerstate funkar inte på en del sport hojar kan gå trögt i växlar...

Kanske din firma du jobbar på eventuellt säljer nåt av märkena du räkanr upp? ;)

Dr.Bike skrev:
Kanske din firma du jobbar på eventuellt säljer nåt av märkena du räkanr upp? ;)
Ja vi säljer Castrol och Motul..Dessa oljor funkar....

Forskade på Tåg

Tjenare!

Är ingen expert på detta område men när jag var inne och skulle köpa en del smågrejer till min r6:a. bl.a. olja, träffade jag en man som jobbade med att undersöka och forska på motorolja på stora lok. Deras slutsatser var att de oljor som fick de absolut bästa värdena var RENAD SPILLOLJA.

Nu kanske inte detta stämmer på MC olja, det vet jag inte, men trots allt ett något oväntat resultat enligt mig!

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...