Var och mekade lite med min xr igår och installerade bl a en tuta och originalblinkers och lite allmänt småmeck, och när jag sen tog den på en provkörning gick den bra i ungefär 5-10 minuter, sen tvärdog den helt utan förvarning. Den svarade inte alls på startknappen(Nx650 dominatormotor med start), inget relä eller någonting liknande hördes. Tvärdött. Tryckte några gånger till, och helt plötsligt hoppade den till liv. Fan vad bra tänkte jag, men den la av ungefär 3 sekunder senare igen. Så var det 2-3 gånger, sen gick den inte igång alls.
Det verkar inte som något fel på motorn, utan snarare som om någonting klipper den, typ en sån där kontakt som ska förhindra att hojen går med stödet nere, fast just en sån finns nog inte. Har startat den förut med stödet nere. All annan el som blinkers, lyse m.m fungerar för övrigt...
Någon som har någon idé?
Det verkar inte som något fel på motorn, utan snarare som om någonting klipper den, typ en sån där kontakt som ska förhindra att hojen går med stödet nere, fast just en sån finns nog inte. Har startat den förut med stödet nere. All annan el som blinkers, lyse m.m fungerar för övrigt...
Någon som har någon idé?