Motorn la av.

Mixhel

Honda va det ja!
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
2003, Honda Cbr 600RR
Va ute å åkte lite för en timme sen.. Märkte att jag hade glykol läckage och åkte försiktigt satan hem eftersom ja inte vill halka på min egna glykol:)
Motortempen steg sakta men säkert men som mest va den uppe i 107grader.
Nu tror jag att jag har fixat läckaget så ja drog igång den för en 10min sen men när den kom upp i 60-70 grader så dog den bara tvärt?? nu tuggar ja bara startmotor..:6surkart .
HEEEEEEEELLPPPPPPPPP!!!!!!! :sissy

Var hittade du läckaget? Antar att det gäller cbr:en?

Startmotorn går runt, men den verkar ju inte greppa.

Prövat att rulla igång den? Kan ju vara två olyckliga händelser samtidigt, fast de inte har att göra med varandra.

japp, det gäller cbr'en.
Läckaget va på vänster sida där man pluggar på en slang i kylarn som går bakåt.. tröck på slangen lite mer och drog åt slangklemmaren.
Joo, startmotorn drar runt motorn, låter precis som det brukar göra fast motorn inte drar igång.

ja det har troligen inget med kylsystemat att göra ditt fel. men börja med o kolla alla säkringar. kolla om Glykolvatten kan ha letat sig iväg eller sprutat på någon elektronik kablar kontakter.
Sedan skulle jag ta ett begagnat stift o hänga på en av tändkablarna o jorda stiftet mot motorblocket o se om jag hadde en gnista. Hmm antar att du har kollat att du har soppa i tanken ?

Så skulle jag börja min felsökning ivf

Börja me att kolla soppan så du inte gör samma misstag som dendär flickan här på forumet :D ..bensinmätaren är känd för att haka upp sig..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt